امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 40,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب همراه معلم در کلاس

کتاب همراه معلم در کلاس نوشته دکتر مرضیه رونقی هیات علمی دانشگاه فرهنگیان با موضوع جغرافیا و مباحث کتب مطالعات اجتماعی منتشر شده است. کتاب همراه معلم در کلاس، زنگ جغرافیا  به این منظور نگارش شد تا معلمان عزیز در حین تدریس یک سری اطلاعات اضافه جهت پاسخگویی فراگیرانشان در دسترس داشته باشند. این کتاب مشتمل بر هفت فصل است که طی این فصول مباحث کلی مربوط به آشنایی و معرفی علم جغرافیا و درک و ضرورت داشتن نگرشی سیستمی در بررسی پدیده های طبیعی و انسانی و همچنین ابزار مورد استفاده در آموزش علم جغرافیا، طریقه جهت یابی در شرایط مختلف، مفاهیم کلیدی مرتبط با موقعیت جغرافیایی مطرح خواهد شد.

گزیده کتاب همراه معلم در کلاس

 از آن جایی که علم جغرافیا جزء علوم اجتماعی است، حتی آن جا که به مطالعه ی جهان و پدیده های مادی آن می پردازد و یا به بررسی پراکندگی مکانی پدیده های فیزیکی و مادی زمین توجه دارد، هدف نهاییش در واقع بررسی رابطه ی متقابل بین انسان و جهان اطراف او و تاثیر و تاثر متقابل ناشی از این رابطه می باشد.

 در این بررسی توجه به نحوه ی پراکندگی پدیده های فیزیکی اعم از پدیده های طبیعی یا دستاورد بشر، که محیط انسان را تشکیل می دهد و عوامل موثر براین پراکندگی، (وضعیت کره ی زمین، زاویه ی تابش خورشید در مکان های مختلف، میزان خشکی ها و آب های زیر زمینی و سطحی و...) امری ضروری است و علم جغرافیا به این مباحث می پردازد. 

صفحات کتاب :
283
کنگره :
‫‭G70
دیویی :
‏‫‭910
کتابشناسی ملی :
5883937
شابک :
978-600-493-204-2
سال نشر :
1398

کتاب های مشابه همراه معلم در کلاس