امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 8,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دین داری معاصر

کتاب دین داری معاصر چهارمین کتاب از مجموعه آفاق معرفت است. دین داشتن یا دیندار ماندن در عصر ما با چالش ها و فرصت هایی روبروست.

شناخت آنها برای والدین، مربیان و مبلغان دینی که علاقمند به داشتن نسل دیندار و معتقد هستند، ضروری است.

این کتاب از زبان سه مربی که پیگیر راه حل برای چالش ها و شناخت فرصت ها هستند، روایت می شود.

کتاب دین داری معاصر؛ چالش ها، فرصت ها به این موضوع پرداخته است که چرا در زمان ما، در بعضی محیط‌ها، گرایش به دین کمرنگ شده و افرادی، کم‌اعتقاد یا کج‌اعتقاد و یا بی‌اعتقاد می‌شوند؟

این پرسشی است که همه مربیان و معلمان دینی با آن روبه‌رو هستند و در جستجوی پاسخ آن برمی‌آیند. چه عواملی موجب این پدیده می‌شود و به عبارت دیگر، چالش‌های دین‌داری معاصر کدامند؟

گزیده کتاب دین داری معاصر

چرا دین، غم و عزا و افسردگی را به روح انسان پمپاژ می‌کند و با شادکامی رابطه معکوس دارد و ایام عزا در آن بسیار است و در روزهای به اصطلاح شادیش هم مظاهر شادی مثل موسیقی و رقص و طرب را تحریم می کند. خیلی ها به این جلوه از دین معترضند و می‌گویند انتخاب ما شادکامی است نه غم که روح انسان را افسرده می‌کند. این را هادی مطرح کرد و گفت: بارها این سؤال با من مطرح شده؛ اگر شما بودید چه می‌گفتید؟ گفتم: تا دین را چه تعریف کنیم و شادکامی را چه بدانیم. اگر دین را سراسر عزا بدانیم و شادکامی را مجالس لهو و لعب و غفلت و امور حرام مثل می خواری و قمار و فساد، البته آن دین و آن شادکامی هر دو مذموم است. اما اگر دین را روش اعتدال که شادی و غم به جا را، ارج می‌نهد؛ و روح شادی را فقط در شادی جسم خلاصه نمی‌کند و انبساط و آرامش دل و روح می‌شمرد، موضوع فرق می‌کند. دین و شادکامی هر دو موضوعاتی وسیع و پیچیده هستند و ساختار چند بعدی و چندسطحی دارند که از طرق مختلف در تحلیلهای جامعه شناسی و روانشناسی خود را آشکار می سازند. اتفاقا مواردی وجود دارد که بسیاری از مردم به اعتقادات و نهادهای دینی روی می‌آورند تا در مقابله با بحران ها، معنی‌دار کردن زندگی، شادکامی و سلامت روان به آن ها کمک کند.


صفحات کتاب :
144
کنگره :
‏‫‭BV4509/5‬‬
دیویی :
202
کتابشناسی ملی :
7405291
شابک :
‫‭978-622-999958-5
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه دین داری معاصر