امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 18,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب قصه‌های آقابزرگ

مجموعه داستان قصه‌های آقابزرگ مشتمل بر پنج داستان به نام های چار زبر، گردان رعد، علی بابا و سکه های طلا، ارثیه پدری، قصه‌های کوتاه آقابزرگ با موضوعات مختلف و جهت گروه سنی نوجوانان و همچنین بزرگسالان به نگارش درآمده است.


گزیده کتاب قصه‌های آقابزرگ

در شکرستان مرد ثروتمند و خسیسی به نام خواجه بهمن بود که برای آنکه هزینه خوراک و خرید غلامان را نپردازد غلامی نداشت. او زمانی که دوستان ثروتمندش را می‌دید که چگونه نوکرانشان کارهایشان را انجام می‌دهند هوس داشتن غلام و نوکر به سرش میزد اما نمی‌توانست از سکه‌هایش دل بکند. سرانجام خواجه بهمن دلش را به دریا زد و به سراغ یکی از دلالان خریدوفروش غلام رفت و از او خواست که ارزان ترین نوکری را که سراغ دارد برای انجام کارهایش در اختیار او قرار دهد.

فروشنده در ازای دریافت چند سکه‌ی طلا، مردی تنومند اما ابله و نادان را به او معرفی کرد. این مرد از اهالی سرزمین های دوردست بود و در شکرستان غریبه بود. خواجه بهمن خوشحال به همراه غلامش که کمرقلی نام داشت به راه افتاد. وقتی به خانه رسیدند خواجه بهمن رو به غلام کرد و گفت: ما امروز هوس بادمجان کباب کرده‌ایم. یک عدد بادمجان بخر و پوستش را بکن و برایمان کباب کن.

غلام فکری کرد و گفت: ارباب جان بادمجان چیست؟ ...

صفحات کتاب :
124
کنگره :
‭PIR8349‬
دیویی :
‭8‮فا‬3/62‬
کتابشناسی ملی :
8420673
شابک :
‭978-622-292-300-6‬
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه قصه های آقابزرگ