نظر شما چیست؟

معرفی کتاب در تدارک عملیات سرنوشت ساز

کتاب در تدارک عملیات سرنوشت ساز، چهل‌وسومین کتاب روزشمار جنگ ایران و عراق، مقطع زمانی 18 تیر 1365 تا 20 شهریور 1365 را در بر می‌گیرد؛ مقطعی که جایگاه ویژه‌ای در روند جنگ هشت‌ساله ایران و عراق دارد. مطالب این کتاب مجموعه فشرده‌ای از مهم‌ترین حوادث نظامی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جنگ در مقطع مذکور است.

حملات هوایی متعدد دشمن به مراکز اقتصادی، صنعتی و مسکونی کشور و پی ـمد های اجتماعی و اقتصادی گسترده آن، همچنین تشدید جنگ نفتکش ها در خلیج فارس و ادامه آن، از دیگر وقایع مهم این دوره از جنگ است. در صحنه داخلی نیز درگیری عناصر ضد انقلاب با نیروی خودی در کردستان همچنان ادامه داشت که این درگیری ها میدان نبرد را گسترده تر می کرد.

گزیده کتاب در تدارک عملیات سرنوشت ساز

بنا به اظهارات برخی اسیران عراقی، وضع روحی عموم نیروهای ارتش عراق نامطلوب است؛ آنها از طولانی شدن جنگ ناراضی و اکثرشان در جست وجوی راه فرار و نجات از این مهلکه هستند. اسیران عراقی می گویند که عملیات فاو و اخیراً عملیات در مهران حتی فرماندهی ارتش عراق را سردرگم کرده است. از سوی دیگر، مطابق گزارش منابع وابسته به قرارگاه رمضان سپاه، در حال حاضر ارتش عراق با کمبود نیروی انسانی جوان روبه رو است، از این رو طبق برنامه ریزی و اقدامات گسترده، جوان ها را به طرق مختلف وارد ارتش و یا جیش الشعبی می کنند.

صفحات کتاب :
821
کنگره :
س‌25ر9 43.ج‌/DSR1602‏‫‭‭
دیویی :
‏‫‭955/084302‬
کتابشناسی ملی :
‭م‌78-19646
شابک :
964-6315-04-6
سال نشر :
1387

کتاب های مشابه در تدارک عملیات سرنوشت ساز