نظر شما چیست؟

معرفی کتاب وقتی از دویدن صحبت می کنم، در چه موردی صحبت می کنم؟

کتاب وقتی از دویدن صحبت می کنم، در چه موردی صحبت می کنم؟ نوشته هاروکی موراکامی، نویسنده مشهور ژاپنی، است که بیشتر آثار او در ایران نیز ترجمه و مورد استقبال علاقه‌مندان به ادبیات آسیای شرقی، به‌ویژه ادبیات ژاپن، قرار گرفته است. هاروکی موراکامی در این کتاب صوتی که شبیه زندگی‌نامه خودنوشت است، درباره یکی از عادت‌های همیشگی‌اش، یعنی دویدن، و تاثیرات آن بر حرفه نویسندگی و یافتن معنای زندگی صحبت می‌کند.

با نگاهی به زندگی افراد موفق و نویسندگان شناخته‌شده درمی‌یابیم که هر کدام از آن‌ها عادتی دارند که از آن به‌عنوان نقطه عطف زندگی و عادتی موثر و کارآمد یاد می‌کنند. هاروکی موراکامی، نویسنده معروف ژاپنی که بارها نامزد دریافت جایزه نوبل بوده است، عادت هر روزه‌ای دارد که تاثیر آن در زندگی‌اش را عمیق و مفید می‌داند و این عادت چیزی نیست جز دویدن؛ دویدن هر روزه و بدون وقفه.


هاروکی موراکامی که آثار او در ایران نیز با استقبال خوبی مواجه شده، در کتاب صوتی وقتی از دویدن صحبت می‌کنم، در چه موردی صحبت می‌کنم؟ از عادت همیشگی و ترک‌نشدنی‌اش یعنی «دویدن» می‌نویسد. دویدن برای موراکامی صرفا یک ورزش برای تناسب اندام نیست، او دویدن را به این خاطر انتخاب کرده است که به دغدغه‌های ذهنی و افکار او نظم می‌دهد. مثلا او در جایی از کتابش به این نکته اشاره می‌کند که «بیشترین چیزهایی که درمورد نویسندگی می‌دانم، از دویدن هرروزه‌ام آموخته‌ام . این‌ها درس‌های عملی و جسمانی هستند.» موراکامی با این‌که در نوشته‌ها و رمان‌هایش پیرو سبک مینی‌مالیست نیست، اما به شدت به مینی‌مالیست و نویسندگانی همچون همینگوی و ریموند کارور (پیشگامان این سبک) علاقه دارد. او به‌خاطر همین علاقه نیز عنوان این کتاب را با اجازه همسر ریموند کارور از روی یکی از داستان‌های او با عنوان «وقتی از عشق حرف می‌زنیم، از چه حرف می‌زنیم» انتخاب کرده است.

صفحات کتاب :
160
کنگره :
PL862‭‬ ‭‬/و4‏‫‬‭ی47 1390
دیویی :
895/635
کتابشناسی ملی :
2‎4‎5‎7‎1‎5‎6
شابک :
978-964-351-703-8‬
سال نشر :
1390

کتاب های مشابه وقتی از دویدن صحبت می کنم، در چه موردی صحبت می کنم؟