کتاب کوهستان آتش (چاپی و pdf)

کارنامه‌ی عملیاتی لشکر 27 محمد رسول الله (ص) در عملیات انجام نشده‌ی والفجر ۵ ونبردهای والفجر 3 و والفجر 4

امتیاز
5 / 3.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 45,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
ت 90,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب کوهستان آتش

کتاب کوهستان آتش اثری پژوهشی از گل علی بابایی است. این کتاب به بررسی کارنامه عملیاتی لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) در مأموریت‌های شناسایی محور بمو - دربندی‌خان و نبردهای والفجر- ۳ و والفجر- ۴ در بازه زمانی اردیبهشت تا آذر ۱۳۶۲ پرداخته است.

کوهستان آتش، کتاب پنجم از مجموعه "حماسه۲۷"؛ کارنامه عملیاتی لشکر۲۷ محمد رسول الله (ص) در دوران دفاع مقدس، به بازروایی مستند به اسناد دست اول و عمدتا منتشر نشده آرشیوهای معتبر جنگ با موضعیت کارها و پیکارهای این یگان در جبهه‌های میانی و شمالی سرحدات غربی ایران زمین، طی برهه زمانی آغاز اردیبهشت تا پایان آبان سال۱۳۶۲ خورشیدی اختصاص یافته است.

درباره کتاب کوهستان آتش

جنگ میان ایران و عراق که با نام جنگ تحمیلی و دفاع مقدس هم شناخته می‌شود، در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ آغاز شد و با به جا گذاشتن تلفات و خسارات بسیاری، بالاخره در مرداد ۱۳۶۷ به پایان رسید. هرچند این خسارات وارده، بخشی از ماهیت و طبیعت جنگ است، اما نمی‌توان در این میان، نقش رزمندگان ایرانی، و فرماندهان را نادیده گرفت. مردان و زنان شجاعی که از جان و دل مایه گذاشتند و شهادت و جانبازی را به جان خریدند تا دست نیروهای بیگانه و دشمن را از خاک ایران کوتاه کنند.

گل علی بابایی در کتاب کوهستان آتش، نگاهی پژوهشی به این مسئله داشته است. او در این اثر به سراغ بازه زمانی اردیبهشت تا آذر ۱۳۶۲ رفته است و نقش لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) را در مأموریت‌های شناسایی محور بمو - دربندی‌خان و نبردهای والفجر- ۳ و والفجر- ۴ بررسی کرده است.

گزیده کتاب کوهستان آتش

به‌ دنبال وقوع این ‌انفجارها؛ شخص ناشناسی که خود را نماینده «جنبش آزاد انقلاب اسلامی» معرفی می ‌کرد در تماس تلفنی با دفتر خبرگزاری فرانس پرس، مسئولیت دو انفجار مزبور را به عهده گرفت. وی با بیان اینکه عملیات این جنبش، تنها زمانی متوقف می ‌شود که بیروت اشغالی، به دست انقلابیون مسلمان و رزمندگان جوان دمکراتیک اداره شود، تصریح کرد: «… این جنبش؛ از سیاست "ایجاد سوریه بزرگ"؛ که تلاش می ‌کند فلسطین به فلسطینی‌ ها بازگردانده شود، لبنان از اشغال نظامی امپریالیست [ها] آزاد شود و انقلاب مسلمانان در تمام جهان عرب تحکیم یافته و تقویت شود، حمایت می ‌کند.»

صفحات کتاب :
936
کنگره :
‏‫‬‭DSR1606‏‫‭‮‭‭‏‫‭
دیویی :
‏‫‬‭955/0843‬
کتابشناسی ملی :
7298182
شابک :
9786007472965
سال نشر :
978-600-747296-5

کتاب های مشابه کوهستان آتش