امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 40,000
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
100,000
14%
ت 86,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آمریکا تور وداع

کتاب آمریکا تور وداع، اثر کریس هجز خبرنگار مستقل آمریکایی است که سال‌ها برای نیویورک تایمز قلم زده و جایزه پولیتزر را نیز در کارنامه دارد. او دو دهه از عمر خود را در خارج از آمریکا گذرانده و درگیری‌های آمریکای مرکزی، غرب آسیا و یوگسلاوی سابق را از نزدیک تجربه کرده و ظهور و سقوط قدرت‌ها و کشورها را با چشمان خود دیده است.

هجز که فارغ‌التحصیل دانشگاه هاروارد است، در این کتاب به موضوع افول آمریکا در ابعاد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی پرداخته و با ادبیاتی روان و سلیس، وضعیت رو به زوال ایالات متحده را از زبان مردم روایت می‌کند. نویسنده در کتاب پیش‌رو، داستان زندگی واقعی مردمی را از زبان خودشان نقل می‌کند که همه روزه با مشکلاتی که لاینحل به نظر می‌رسد، دست و پنجه نرم می‌کنند؛ مشکلاتی که به بخشی ذاتی از نظام ایالات متحده تبدیل شده و در حال به پائین کشیدن این کشور از اریکه قدرت است.

گزیده کتاب آمریکا تور وداع

حاکمان رانت خوار وابسته به شرکت ها، آتش افروزان معرکه سیاسی هستند. آن ها بشکه های بنزین را بر سر سازمان های دولتی، دادگاه ها، کاخ سفید و کنگره خالی می کنند تا هر ساختار و برنامه ای که در جهت خدمت به منافع عمومی است را بسوزانند. استیو بَنِن این حمله را به درستی «تجزیه ساختار اداری دولت» نامید.

 منصوبان ترامپ در حال حذف یا از بین بردن سازمان ها و برنامه هایی هستند که موظف به اداره و مدیریت آن ها بوده اند. آن ها اساساً به همین دلیل انتخاب شده اند. رکس تیلرسون در وزارت امور خارجه، استیون منوچن در وزارت خزانه داری، اسکات پریت در آژانس حفاظت از محیط زیست، ریک پری در وزارت انرژی، بن کارسون در وزارت مسکن و توسعۀ شهری و بتسی دووس در وزارت آموزش در حال منفجر کردن و منهدم کردن پایه های سازمان های دموکراتیک هستند.

 
صفحات کتاب :
476
کنگره :
HD8072/5
دیویی :
331/0973
کتابشناسی ملی :
7437963
شابک :
978-964-121791-6
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه آمریکا تور وداع