امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
خرید چاپی
15,000
15%
ت 12,750
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب حمایت از کالای ایرانی

کتاب حمایت از کالای ایرانی توسط محمدجواد توکلی نوشته شده است. یکی از مشخصات دهه اخیر تشدید تحریم های اقتصادی بر علیه ایران است. این تحریم ها از سال 1390 در قالب تحریم نفتی و بانکی ابعاد تازه تری گرفت و فشارها را بر اقتصاد ایران افزایش داد. در این شرایط مقام معظم رهبری ایده اقتصاد مقاومتی را به عنوان راهبردی برای مقابله با جنگ اقتصادی تمام عیار شکل گرفته بر علیه ایران اسلامی مطرح نمودند. در این راستا اقتصاد مقاومتی به عنوان شعار سال های 1395 و 1396 معرفی شد. 

در سال 1397 حمایت از کالای ایرانی به عنوان یکی از مولفه های محوری اقتصاد مقاومتی به عنوان شعار سال اعلام گردید. کتاب حمایت از کالای ایرانی، به بررسی دقیق و علمی چیستی، چرایی و چگونگی حمایت از کالای ایرانی می پردازد.

گزیده کتاب حمایت از کالای ایرانی

حمایت موثر نسبت به کالای ایرانی مستلزم توجه به سه بعد شناختی، گرایشی و مهارتی حمایتگرایی است. بعد شناختی حمایتگرایی ناظر به آگاهی مردم نسبت به ضرورت حمایت از کالای ایرانی و آثار برجسته آن است. افراد باید در بعد گرایشی نیز تمایل به حمایت از کالای ایرانی داشته باشند. هنگامی که این گرایش بعد عاطفی و احساسی نیز پیدا کند، اثربخشی آن افزایش پیدا می کند. هنگامی که فرد نسبت به کالای داخلی تعلق عاطفی پیدا کرد، به آن ابراز علاقه می کند، در ادامه اقدام به مصرف آن کالا می کند و دیگران را به هواداری از آن فرا می خواند. 

این همان مقوله ای است که از آن با عنوان تعصب نسبت به کالای ایرانی یاد کردیم. بعد مهارتی نیز ناظر به توانایی فرد برای اعمال حمایت از کالای ایرانی است. سه بعد شناخت، تمایل و مهارت ناظر به این است که بدانیم حمایت از کالای ایرانی چیست و به چه دلیلی باید انجام گیرد (بعد شناختی)؛ به حمایت از کالای ایرانی تمایل داشته باشیم(بعد گرایشی) و مهارت حمایت از کالای ایرانی را کسب کنیم (بعد مهارتی). بعد مهارتی در سطح کلان مقوله مهمی است. این که بدانیم روش صحیح حمایت از کالای ایرانی چیست، از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا حمایت نادرست از صنایع داخلی می تواند از منافع آن بکاهد.

صفحات کتاب :
200
کنگره :
HF1044‭‬ ‭/‮الف‬9‏‫‬‭ت9 1397
دیویی :
338/0201255
کتابشناسی ملی :
5298249
شابک :
978-622-6163-08-8
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه حمایت از کالای ایرانی