نظر شما چیست؟

معرفی کتاب پرسش ها و پاسخ های دانشجویی 3

کتاب راهنماشناسی دفتر سوم از مجموعه پرسش‌ها و پاسخ های دانشجویی است که در دفتر نشر معارف به چاپ می‌رسد.

دفتر نشر معارف وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‏‌ها، در سال ۱۳۷۶ تأسیس شد و در سال ۱۳۷۹ به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این انتشارات تلاش می‌کند از دریچه اسلام ناب به بازخوانی، بررسی، نقد و تولید اندیشه در عرصه‌های مختلف بپردازد.

از جمله این فعالیت‏‌ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به چاپ بیش از ۱۱۰۰عنوان کتاب در زمینه دروس معارف اسلامی دانشگاه‌ها، اندیشه‏‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی، معارف قرآن و اهل‏ بیت (ع)، دین‌پژوهی، اخلاق و عرفان، انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر، مسائل جهان اسلام، غرب‏‌شناسی، شبهات فکری و عقیدتی، مسایل تاریخی و فلسفی، علوم انسانی، مسائل تربیتی، زن، خانواده و نقد فمینیسم و… اشاره کرد.

گزیده کتاب پرسش ها و پاسخ های دانشجویی 3

انسان برای این آفریده شده که با عبادت و اطاعت خدای متعال، شایستگی دریافت رحمت هایی را پیدا می‌کند که ویژه انسان های کامل است. اما از آنجا که این کمال و سعادت والا، جز از راه انجام دادن افعال  اختیاری، حاصل نمی‌شود، مسیر زندگی بشر دو راهه و دو سویه قرار داده شده است، تا زمینه گزینش برای وی فراهم شود.

اختیار و انتخاب آگاهانه، علاوه بر قدرت برانجام کار و فراهم شدن زمینه های بیرونی ، برای کارهای گوناگون و وجود میل و کشش درونی به سوی آنها، نیاز به شناخت صحیح نسبت به کارهای خوب و بد و راه های شایسته و ناشایست دارد.

صفحات کتاب :
112
کنگره :
BP12‭‏‫‬‭/ک23ر2 1386
دیویی :
297/02
کتابشناسی ملی :
2‎4‎5‎9‎3‎1‎3
شابک :
978-964-531-057-6‬
سال نشر :
1386

کتاب های مشابه پرسش ها و پاسخ های دانشجویی 3