امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 35,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب هتل نیوسایت

کتاب هتل نیوسایت زندگینامه داستانی شهید دکتر محمدعلی رهنمون توسط ابوالقاسم وردیانی نوشته شده است. شهید رهنمون شخصیتی خیالی و داستانی نیست که نویسنده بتواند آن را هر طور که دوست دارد بیافریند. او شخصیتی بسیار خاص و ویژه است که گاهی به قهرمان خیالی داستان ها شبیه می شود.

 محیط و مشکلات زندگی او، نحوه برخورد او با مسائل، نگاه خاص به دنیا و اندیشه های رایج در جامعه، حضور فعالش در زلزله طبس سال 1357 و ماجراهای انقلاب از او شخصیتی منحصر به فرد ساخته است. شخصیتی که با تمام وجود سعی در کمک به دیگران دارد و این را بارها در طول زندگی کوتاهش به اثبات رسانده است. او در این راه پا روی بیشتر خواسته های معقول و مشروع خود می گذارد. او کسی است که خواسته هایش را می داند و می فهمد اما از آن ها می گذرد تا کاری را که فکر می کند درست است انجام دهد.

گزیده کتاب هتل نیوسایت

این چیزا تو زندگی همه پیش میاد. برای یکی کمتر و برای یکی بیشتر. باید خدا رو به داده و نداده اش شکر کرد. زندگیه دیگه! یه روز دیدی ُمردم!«تو افتادی، منم و زد زیر خنده. مصطفی هم گفت: «از دست این حرفای تو!» مدتی ساکت کنار هم نشسـتند. محمدعلی تکه چوبی برداشت و شروع کرد روی خاک ها چیز نوشتن. هر انسان داستانی دارد. داستانی منحصر به فرد و پرفراز و نشیب که روایتگر تمام گره های فرش رنگارنگ بافته شدۀ زندگی اوست که هر روز با گره هایی بر تار و پودش نقشی را آرام آرام به نمایش می گذارد. 

فرش نرم نرم بافته می شود؛ گره پشت گره و نقش پشت نقش. اما داستان برخلاف نقش فرش انتهایش نوشته شده نیست. باید صبر کرد و منتظر بود تا داستان، نقش ببندد و سرانجامش به نمایش دربیاید. هر انسان داستانی دارد. فرشی در حال بافته شدن با نقش های منحصر به فرد و رنگ آمیزی خاص. که هر کدام محلی برای دیده شدن دارد و زمانی برای ظهور تا مخاطبش را فرا بخواند و در چشمش جلوه گری کند و هر داستان هم برای مخاطب خاصش روایت می شود تا در کنج دلش به یادگار آرام بگیرد.

کنگره :
PIR8363‭‬ ‭/ر46‏‫‬‮‭ھ2
دیویی :
‏‫‭8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
5121427
شابک :
978-600-330-100-9
سال نشر :
1397
صفحات کتاب :
216

کتاب های مشابه هتل نیوسایت