امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 6,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب شورای عالی دفاع به روایت مطبوعات

کتاب شورای عالی دفاع به روایت مطبوعات، در 9 فصل مطبوعات عملکرد شورای عالی دفاع ملی در سال‌های جنگ تحمیلی را با توجه به وظایف این شورا بررسی می‌کند. فصل‌های این کتاب بر اساس سال‌های جنگ تحمیلی سامان یافته است. هر فصل نیز با یک مقدمه مستقل آغاز شده که شرح مختصری است از نحوه عملکرد شورای عالی دفاع در همان سال از جنگ تحمیلی و سرفصل‌های مهم فعالیت‌های آن سال. منابع مورد استفاده در هر فصل از کتاب نیز در پایان آن آمده است. 

مؤلف در کتاب شورای عالی دفاع به روایت مطبوعات، بیان می‌دارد که شورای عالی امنیت ملی به تناسب وظایف خود، شامل شوراهای فرعی «دفاع» و «امنیت کشور» است که شورای عالی دفاع را رییس جمهوری، نخست‌وزیر، وزیر دفاع، رییس ستاد مشترک (ارتش)، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دو مشاور به تعیین رهبر تشکیل می‌دهد.

گزیده کتاب شورای عالی دفاع به روایت مطبوعات

جلسه شورای عالی دفاع به ریاست بنی صدر رئیس جمهور و فرمانده کل قوا و با حضور محمدعلی رجایی نخست وزیر، دکتر مصطفی چمران و آیت الله خامنه ای نمایندگان امام در شورای عالی دفاع ، سرهنگ فکوری وزیر دفاع و فرمانده نیروی هوایی و مرتضی رضایی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تهران تشکیل شد. در این جلسه آخرین تحولات جبهه های جنگ و مسئله ورود هیئت رسیدگی کننده به جنگ تحمیلی به ایران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

صفحات کتاب :
464
کنگره :
DSR1600‏‫‬‮‭/ک8ج9 1392
دیویی :
955/0843
کتابشناسی ملی :
3125451
شابک :
978-600-93358-3-1
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه شورای عالی دفاع به روایت مطبوعات