امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 12,500
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
65,000
10%
ت 58,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب دانش خانواده و جمعیت

کتاب دانش خانواده و جمعیت، شامل گزیده ای از دانش های شناختی، مهارتی و رفتاری است که می تواند جوانان را در فراگیری مهارتها و آمادگی های قبل از ازدواج و نیز نحوه مدیریت عاطفی، اور اخلاقی و رفتاری پس از ازدواج یاری رساند.

در کتاب دانش خانواده و جمعیت، ضمن تبیین مهارت های ارتباطی لازم بین اعضای خانواده، مسائلی همچون آگاهی های حقوقی، دانش ها و مهارت های ضروری در اقتصاد خانواده و شیوه حل مشکلات و آسیب های خانواده نیز مورد توجه نویسندگان قرار گرفته است.

گزیده کتاب دانش خانواده و جمعیت

روابط زن و شوهر از تمامی روابط انسانی صمیمانه تر است. آن ها شب و روز در کنار هم هستند و از احوال و رفتار یکدیگر مطلع اند. صمیمیت مطلوب همسران اقتضا می کند که هریک از آنان حافظ اسرار همسر خود و مسائل خانوادگی باشند؛ چراکه خداوند زن و شوهر را لباس یکدیگر معرفی کرده است: هُنَّ لِبَاسٌ لَکُمْ و انْتُمْ لِبَاسٌ لَهُنَّ: آنان لباسی برای شما، و شما لباسی برای آنان هستید.

لباس، پوشاننده عیوب و زینت دهنده بدن است. بی گمان افشای اسرار خانوادگی سبب خواری خانواده در منظر دیگران خواهد شد. علاوه بر آن همان‌گونه که لباس بدون حائل و واسطه به بدن می چسبد، همسران نیز باید دیگران را در روابط خود راه ندهند و محرم اسرار یکدیگر باشند. در حفظ اسرار خانوادگی، زن و مرد به یکسان مسئول اند، ولی ازآنجاکه زنان معمولاً زودتر رنجیده خاطر می شوند و ارتباطات کلامی وسیع تری نسبت به مردان دارند، باید در حفظ اسرار خانواده بیشتر اهتمام ورزند. پیامبر اکرم(ص) فرمود: «من زنی را که از خانه خود دامن کشان برای شکایت شوهرش بیرون شود، دشمن می‌دارم .

صفحات کتاب :
255
کنگره :
HQ743‏‫‬‭‏‫‬‭/د154 1397
دیویی :
306/85
کتابشناسی ملی :
5415945
شابک :
978-600-441-200-1
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه دانش خانواده و جمعیت