امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 10,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب درس نامه اخلاق اسلامی

کتاب درسنامه اخلاق اسلامی اثری از عنایت الله شرفی است که در دفتر نشر معارف به چاپ رسیده است. این اثر مخاطبان را با کلیات، مبانی و مفاهیم اخلاق اسلامی آشنا می کند. عنایت الله شرفی کتاب درس نامه اخلاق اسلامی (مبانی و مفاهیم) را در دو بخش مبانی و مفاهیم تالیف کرده است. بخش اول کتاب که به کلیات می پردازد چهار درس دارد: آشنایی با دانش اخلاق اسلامی، خداشناسی، انسان شناسی و اخلاق و دین.

بخش دوم کتاب که درباره مفاهیم صحبت می کند، سیزده درس دارد. این دروس، فضایل و رذایل اخلاقی را بررسی می کند و هم از فضایل اخلاقی که در زندگی فردی تاثیرگذارند صحبت می کند و هم فضائل اخلاقی تاثیرگذار بر زندگی اجتماعی را مورد بررسی قرار می دهد. فضائلی که همگی یک هدف دارند و آن این است که زندگی را بر روی زمین برای ما ساده تر و زیباتر کنند. در صورتی که موفق شویم به این کمالات برسیم، نه تنها ما، بلکه تمام موجودات می توانند از آن بهره مند شوند.

این صفات و فضائل اخلاقی را همگی می شناسیم، خودشناسی، خودسازی، حیا، عزت نفس، شجاعت، آراستگی در ظاهر، صبر و صبوری پیشه کردن، پاکدامنی، زهد و قناعت و نباید فراموش کرد که خداشناسی، یکی از اهداف اخلاق اسلامی است. به این ترتیب است که ما درمی‌یابیم با خدا، با خود و با دیگران چه رفتاری در پیش بگیریم. چگونه موفق به کسب کمالات شایسته انسانی شویم و در نهایت چگونه می توانیم به هدف نهایی خلقت که شناخت و نزدیکی به خداوند است، برسیم.

گزیده کتاب درس نامه اخلاق اسلامی

اخلاق اسلامی، که آموزه های آن برگرفته شده از وحی الهی و تعالیم انبیا و معصومین و نیز عقل و فطرت می باشد بیانگر فضایل و رذایل و چگونگی سیر اخلاقی انسان بر اساس آن هاست. بررسی ویژگی ها و امتیازات اخلاق اسلامی ابعاد دیگری از این نظام را روشن میکند.

صفحات کتاب :
296
کنگره :
‏‫‬‮‭BP247/8‏‫‬‮‭/ش45د4 1393
دیویی :
‏‫‬‮‭297/6
کتابشناسی ملی :
3712984
شابک :
978-964-531-767-4
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه درس نامه اخلاق اسلامی