امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 9,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم؛ با رویکرد حقوقی

کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم؛ با رویکرد حقوقی نوشته مجتبی جاویدی یکی از کتاب های مجموعه آشنایی با منابع اسلامی نشر معارف است. کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم؛ با رویکرد حقوقی کمک می کند نسل امروز قرآن را با دیدی جدید ببیند. بشر روز به روز هرچه بیشتر به نیاز خودش برای ارتباط با خداوند پی می برد. دنیای امروز در تلاش است تا دهکده جهانی تشکیل دهد و دشمنان انسانیت، با مجهزترین ابزار، به تهاجم فرهنگی و توطئه بر ضد دین به ویژه دین اسلام می پردازند.

قرآن ارائه کننده عدالت است؛ عدالتی که حتی درباره دشمنان باید رعایت شود و این نمونه کامل رعایت حقوق بشر است که فقط در مکتب اسلام یافت می شود. جامعه ای که با قرآن مأنوس شود، رنگ خدایی می پذیرد و بر پایه قوانین حقوقیِ نظام مند، مهندسی می شود. اجرای دستورات قرآن، آزادی حقیقی را در پی داشته و تضمین کننده سعادت دنیا و آخرت انسان است.

اهمیت آشنایی با این کتاب هدایت، شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیته برنامه ریزی دروس معارف اسلامی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را بر آن داشت تا در راستای ترویج هرچه بیشتر فرهنگ قرآنی در کشور، با ایجاد تحولی گسترده در سرفصل های دروس معارف اسلامی درس تفسیر موضوعی قرآن کریم را به ارزش دو واحد درسی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور ارائه نماید.

دانشگاه معارف اسلامی پس از انتشار چند کتاب درسی برای این درس، با رویکردی نوین و متناسب با رشته تحصیلی و تخصصی دانشجویان به تألیف و تدوین کتاب های درسی مربوطه پرداخته است. کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم؛ با رویکرد حقوقی کتابی است برای درس تفسیر موضوعی قرآن کریم به قلم مجتبی جاویدی، که برگرفته از تفسیر نور حجت الاسلام والمسلمین استاد محسن قرائتی بوده و پس از بازبینی و اصلاحات ایشان به تحریر درآمده است.

گزیده کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم؛ با رویکرد حقوقی

اندیشه جهانی و جاودانه بودن فروغ هدایت قرآن، از اصول بنیادینی است که همه مسلمانان از آغاز ظهور اسلام تا به امروز بر آن متفقند. مسلمانان همواره بر این باور بوده و هستند که قرآن در پهنه زمین و گستره زمان - تا آنجا که مرز بشری است - کتاب هدایت همه انسان هاست.

شابک :
978-964-531-529-8
سال نشر :
1392
صفحات کتاب :
280
کنگره :
‏‫‭BP230/1‏‫‭/ج2ت7 1392
دیویی :
‏‫‭297/4834
کتابشناسی ملی :
3247550

کتاب های مشابه تفسیر موضوعی قرآن کریم؛ با رویکرد حقوقی