امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 11,500
نظر شما چیست؟

کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام، نوشته ی زهرا اسلامی فرد، به بحث درباره ی بخش هایی از فرهنگ و تمدن عظیم اسلامی و نقش مسلمانان در جریان علمی جهان می پردازد. از مجموعه ی باورها و ارزش های اسلامی و تأثیر آن در پیشرفت علم و هنر و ایجاد نهادهای سیاسی و اجتماعی در جهان و مسلمانان به عنوان فرهنگ و تمدن اسلامی یاد می کند. این کتاب در دفتر نشر معارف به چاپ رسیده است. 
در ادامه مطلب میخوانیم:

درباره کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام

خلاصه کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام

بخشی از متن کتاب تاریخ و تمدن اسلام

دانلود و خرید کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی 


درباره کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام

تمدن اسلامی در این کتاب این گونه معرفی میشود: «مجموعه‌ی باورها و ارزش‌های اسلامی و تاثیر آن در پیشرفت علم و هنر و ایجاد نهادها‌ی اجتماعی و سیاسی در جهان و مسلمانان». 
در قسمتی دیگر از متن کتاب می خوانیم:
واژه Histori به معنای تاریخ، برگرفته از زبان یونانی است. هرودوت که او را پدر تاریخ می نامند، نخستین بار این واژه را به کار برد. واژه تاریخ نزد هرودوت به معنای مطالعه یا بررسی روزگاران گذشته بوده است. تاریخ بیش از هر چیز یابنده واقعیت ها و پژوهنده تاریخ، این حقایق را از منابع مختلف تاریخ کشف می کند. ادبیات، اسناد و مدارک، پیشینه معاملات بازرگانی، مجموعه قوانین، بازمانده های باستانی، نهادهای حکومتی، زبان پوشاک، آفریده های هنری، باورهای مذهبی و همچنین دانش های وابسته مانند اقتصاد، جامعه شناسی و انسان شناسی، جملگی از منابع تاریخ به شمار می روند که پژوهشگر تاریخ می تواند از این منابع، اندیشه های سودمندی برگیرد... 

 

خلاصه کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام

مسلمانان در حدود شش قرن از نیمه ی دوم قرن دوم هجری تا اواسط قرن هشتم، سردمداران جریان علمی جهان بودند. نویسنده بر آن است تا شکل گیری پایه های تمدن اسلامی و استحکام و تثبیت آن را در این کتاب به نمایش بگذارد و با بهره گیری از جلوه های بسیار، سعی کرده است تا هویت ملی و دینی را بررسی کرده است و در پی یافتن ریشه های تمدن ایرانی اسلامی می باشد. در بخشی از کتاب نویسنده، علل شکل گیری فرهنگ تمدن اسلامی را چنین برمی شمارد: ۱-اهمیت علم و دانش در اسلام. ۲-توجه به خواندن و نوشتن. ۳-ایجاد و گسترش مراکز علمی فرهنگی اسلامی. ۴-نهضت توجه و نقل علوم... 
 کتاب حاضر در هفت فصل با عناوین «مباحث مقدماتی»، «علل و عوامل شکل‌گیری فرهنگ و تمدن اسلامی»، «شکوفایی علوم در تمدن اسلامی»، «نهادهای سیاسی اجتماعی تمدن اسلامی»، «هنر در تمدن اسلامی»، «تاثیر تمدن اسلامی بر تمدن غربی و پیدایش رنسانس» و «علل بیرونی و درونی رکود تمدن اسلامی» تنطیم شده است. 
در فصل ششم این کتاب، تأثیر تمدن اسلامی بر تمدن غربی در تمامی زمینه ها از جمله؛ تجارت، صنعت و کشاورزی اسلامی، علوم عقلی و فلسفه ی اسلامی، ستاره شناسی اسلامی و... مورد بررسی قرار می گیرد.
خواندن این کتاب را به پژوهشگران و علاقه مندان به تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی پیشنهاد میکنیم.

pdf تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی

pdf کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی با نویسنده های متفاوتی همچون علی اکبر ولایتی، فاطمه جان احمدی و زهرا اسلامی فرد در فراکتاب موجود می باشد. شما می توانید به صورت قانونی و با رعایت حق نشر ناشر، این کتابها را به صورت الکترونیکی خریداری و در نرم افزار فراکتاب به راحتی مطالعه نمایید. کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی محمد مصطفی اسعدی به صورت چاپی در فراکتاب موجود و قابل خریداری می باشد.


بخشی از متن کتاب تاریخ و تمدن اسلام

پیشوایان اسلام محدوده زمان و مکان را در طریق کسب علم برچیده اند، به گونه ای که هر مسلمان باید از گهواره تا گور و بلکه با سفر کردن به سرزمین های دیگر همواره در طلب علم باشد. البته باید دانست اسلام به همان اندازه که بر آموختن علم انگشت می نهد، بر تحصیل اخلاق فاضله نیز تأکید می ورزد، چرا که دانشمند بی اخلاق نه تنها از دانش خود به دیگران سودی نمی رساند، بلکه موجبات گمراهی آنها را نیز فراهم می آورد. در مکتب اسلام همواره بر پیوستگی علم و اخلاق تأکید فراوان رفته است... 



کتاب تاریخ و فرهنگ تمدن آیت الله مطهری

علاوه بر کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام، آثار دیگری در این زمینه به رشته ی تحریر درآمده که با مراجعه به آنها اطلاعات ارزشمندی در اختیار خوانندگان قرار می گیرد. از جمله ی این آثار می توان به کتاب تاریخ و فرهنگ شهید مطهری، کتاب تاریخ فرهنگ تمدن اسلام و ایران، کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی با نویسندگی دیگری، کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران و ... اشاره کرد. پی دی اف این کتاب را می توانید از فروشگاه فراکتاب خریداری و مطالعه کنید. 



دانلود و خرید کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی 

Pdf کتاب تاریخ و تمدن اسلام به صورت رایگان موجود نمی باشد. شما می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی فراکتاب، این کتاب را دریافت و مطالعه کنید.

البته باید این را در نظر داشته باشید که پی دی اف آن را فقط در نرم افزار فراکتاب می توانید داشته و مطالعه کنید و خارج از فراکتاب امکان دانلود ندارد.

مشخصات کتاب در جدول زیر مشاهده می کنید:

مشخصات
ناشر: دفتر نشر معارف
نویسنده: زهرا اسلامی فرد
زبان: فارسی
صفحات کتاب :
240
کنگره :
‏‫‬‮‭‭DS35/62‬‭/‮الف‬5ت2 1389‬
دیویی :
‏‫‬‮‭909/097671
کتابشناسی ملی :
‎1‎9‎7‎8‎5‎8‎1
شابک :
‭978-964-531-237-2‬‬
سال نشر :
1389

کتاب های مشابه تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام