امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 32,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب نقاشی کارتونی

راه و روشی که مؤلف کتاب نقاشی کارتونی، جهت تدریس مهارت های هنری خود به کار برده است، یکی از بهترین روش های رایج در تدریس طراحی شخصیت های کارتونی است. اگرچه سبک و سیاق وی بر مبنای تعلیم مبتدیان قرار گرفته است، ولی دیگران نیز می توانند از درس ها و نکته های ارایه شده، نهایت استفاده را داشته باشند. مطالب کتاب نقاشی کارتونی برای تعلیم نوآموزان تدوین شده است با این وجود مترجم توصیه می کند که افراد غیر مبتدی نیز مراجعاتی به آن داشته باشند. این توصیه به دو دلیل ارایه شده است:

اول آن که «کریستوفر هارت» همیشه چیزهایی برای گفتن دارد. البته این جمله، «تکیه کلام» خود اوست!

دوم آن که مترجم در ترجمه خود صرفاً به متن موجود اکتفا نکرده است بلکه در عین امانت داری، هر زمان که لازم دیده از تجربیات خود در امر طراحی نیز استفاده نموده و آن ها را به نحوی همگون در ترجمه متن اصلی جای داده است. بنابراین آنچه که پیش رو دارید در واقع تلفیقی از آرای مؤلف و تجارب مترجم است.

توصیه بعدی آن است که برخی دروس (نظیر پرسپکتیو) در چند درس متوالی مطرح شده است. در چنین حالتی به خوانندگان توصیه می شود هر جا که لازم دانستند، خود بازگشتی به دروس پیشین داشته باشند تا بتوانند مطلب را آن چنان که هست، دریابند. هر چند بسیاری از مطالب فنی با افزودن مثال های ساده به اندازه کافی، روشن جلوه داده شده اند ... به هر حال امیدواریم کاری درخور فراهم آورده باشیم.

کتاب نقاشی کارتونی تاکنون به یازده زبان ترجمه شده است و در مدرسه فیلم سازی کارتون وابسته به دانشگاه نیویورک تدریس می شود.

هارت علاوه بر ترسیم کمیک استریپ در مجلات فکاهی نظیر مَد و در کانال های تلویزیونی مشهور نظیر کانال دیزنی، ان بی سی، شو تایم و فاکس فامیلی نیز همکاری دارد.

گزیده کتاب نقاشی کارتونی

مرد جنگل

در اینجا کارتون تارزان (مرد جنگل) با دو سبک معمولی و واقع گرا ترسیم شده است. سبکی که شما انتخاب می کنید بر تصویری که کاراکتر شما از خود بروز می دهد، تأثیر می گذارد. همان گونه که احساس می کنید هر دودارای یک ویژگی اساسی اند (و آن تارزان بودن آن هاست) در عین حال به وضوح پیداست که هر کدام برای نقش خاصی (که در ذهن خود داشته ایم) ترسیم شده اند.

در عکس بالا، تصویر اندکی عریض (پهن) ترسیم شده است که اغلب برای کمدی حرکتی مناسب خواهد بود. اگر ما خواهان ترسیم واقع گرایانه تری باشیم باید به شرح جزییات بیشتری بپردازیم. پردازش بیشتر و سر و سامان دادن به تصویر بر نحوه عملکرد ما (در آنچه که ترسیم می کنیم) تأثیرگذار است. همان طور که می بینید، حجم سر این کاراکتر، بزرگ تر از حجم معمول یا حجم تعریف شده برای یک کاراکتر معمولی در حالت طبیعی است. هم چنین جزییات بیشتری در ترسیم گوش و دندان های او به کار رفته است.

 

دختر زیبا و دلربا

با توجه به درس های گذشته، می خواهیم بین این دو تصویر مقایسه مختصری داشته باشیم. در اینجا دو تصویر را با دو سبک خاص مشاهده می کنید. هر دو سبک، جاذبه ودلربایی زنانه را به مخاطب رسانده اند.

ولی اگر بخواهیم دلربایی بیشتری را به بیننده القا کنیم باید موقعیت آن را داشته باشیم. مثلاً در داستان های ویژه (مثلاً داستان های عاشقانه و غیره) می توانیم ظرافت و جاذبه زنانه بیشتری را به کار ببریم.


شخصیت های زن دراماتیکش

شخصیت های زن دراماتیکِ اصلی, اغلب شامل زن جذاب، جادوگر شیطان صفت و مادر است. هنگامی که شخصیت یک زن اصلی را طراحی می کنید، به یاد داشته باشید با این که طراحی صورت مردان به شکل واقع گرا، زوایا و جزییات بسیاری دارد، صورت زنان باید ساده ولی همراه با خطوط نرم منحنی باشد، گونه ها نیز باید برجستگی ملایمی داشته باشند. البته ظاهر ساده را با طراحی ساده اشتباه نگیرید. آن چه باید بدانید این است که چه مقدار دانش طراحی خود را باید به کار ببندید و چه مقدار را کنار بگذارید



سال نشر :
1388
صفحات کتاب :
146
کنگره :
NC1320‏‫‭/ھ15ن7
دیویی :
‏‫‭741/5
کتابشناسی ملی :
1‎6‎8‎6‎0‎9‎9
شابک :
978-964-506-681-7

کتاب های مشابه نقاشی کارتونی