نظر شما چیست؟

کتاب شاد بودن کافی نیست نوشته مارک منسن است که با ترجمه مریم تبرا منتشر شده است. این کتاب توسط انتشارات میلکان به چاپ رسیده است و در دسته کتاب های موفقیت و سبک زندگی قرار می گیرد. کتاب شاد بودن کافی نیست با روایت مردی شروع می‌شود که همیشه شاد و خوشحال بود اما دوستش یک روز او را در حال مصرف کوکائین می‌بیند.

معرفی کتاب شادبودن کافی نیست

این کتاب با روایت مردی شروع می‌شود که همیشه شاد و خوشحال بود اما دوستش یک روز او را پشت دستشویی در حال مصرف کوکائین می‌بیند، نویسنده قصد دارد بگوید شاد بودن و انرژی مثبت همیشه تنها راه حل کردن مشکلات نیست.

کتاب شاد بودن کافی نیست قصد دارد به کا بگوید باید احساساتمان را مدیریت کنیم، مسئله این‌جاست که اگر احساساتمان به‌خوبی با موقعیتی که دچار آن شده‌ایم وفق داده نشوند، دراین‌صورت نمی‌توانند در اتفاقاتِ ناخوشایندِ زندگی کمک‌حالمان باشند. اگر در زمانی‌که باید بترسم کسل باشم یا در زمانی‌که باید از خشم طغیان کنم، درعوض مشعوف باشم، چطور احساسات می‌توانند به من کمک کنند که با زندگی کنار بیایم، چه برسد به این‌که جان سالم به‌در ببرم؟

کتاب شاد بودن کافی نیست یک راهنما برای شاد بودن صرف نیست، بلکه به شما می‌گوید چگونه احساساتتان را مدیریت کنید.

خلاصه کتاب شادبودن کافی نیست

در کتاب شاد بودن کافی نیست یاد می‌گیریم که «احساسات» چه ماهیتی دارند و چطور باید آن‌ها را شناخت. می‌آموزیم اگر آن همکار عجوزه‌مان ایده‌ی فوق‌العاده‌ی ما را به نام خودش کرد و ترفیع گرفت، چطور با احساس‌ خشم و ناعدالتی‌مان روبه‌رو شویم. پس از مطالعه‌ی این کتاب قادر می‌شویم تا خشم پنهان و البته، احساسات متناقضی را که نسبت به عزیزانمان داریم به شیوه‌ای که کمترین آسیب را به همراه داشته باشد، ابراز کنیم. مارک منسون به‌هیچ‌روی ادعا نمی‌کند که قرار است به ما شیوه‌ی کنترل احساس‌هایمان را آموزش بدهد؛ که، زندگی به معنای کنترل کردن احساسات نیست و چه بخواهیم چه نخواهیم، احساسات راه‌شان را به زندگی‌مان پیدا می‌کنند. بلکه او در کتاب شاد بودن کافی نیست قدم‌به‌قدم همراه‌مان است تا حس‌های‌مان را هدایت کنیم و تا حد امکان، از آسیب زدن به خود و دیگران جلوگیری کنیم. به عبارتی، با تکنیک‌هایی که در این اثر بیان می‌شوند می‌توانیم احساسات و موقعیتی را که در آن قرار گرفته‌‌ایم، مطابق یکدیگر کنیم. چراکه در غیر این صورت، چنان با طغیان احساسات مواجه می‌شویم که گویی به هیچ طریق قادر نخواهیم بود از عواقب آن جان سالم به در ببریم.

برشی از متن کتاب شاد بودن کافی نیست

در ظاهر خیلی ساده و احمقانه به‌نظر می‌رسد، اما چیزی که احتمالاً درمی‌یابید این است که اگر احساسی را به‌مدت طولانی در خودتان سرکوب کرده باشید، زمانی‌که آن احساس را تجربه می‌کنید، برای‌تان ناآشنا و غیرقابل‌تشخیص است.

هدف ما در این‌جا یادگیریِ شناساییِ احساس و جداسازیِ تصمیمات از احساسات است. این همان تفاوت میان «میل» به مشت‌زدن توی صورت شخص مقابل و انجام‌دادن این کار است. عملی‌کردنِ این کار غیرقابل‌قبول است. میل به انجام این کار واکنشِ طبیعیِ انسان است (البته گاهی).

متن کتاب شاد بودن کافی نیستمتن شاد بودن کافی نیست نقد کتاب شادبودن کافی نیست

مارک منسن کتابی به این نام و با این محتوا ندارد و این کتاب، ترجمه ی مجموعه ای از مقالات وبسایت آن است. البته که ناشر محترم هیچ جا به این مورد اشاره نکرده است و به نظرم خیلی دور از اخلاق حرفه ایه که تا کتاب یک نویسنده پرفروش و معروف میشود سریع چندتا کتاب برایش بسازیم و یک اسم هم رویش بگذاریم تا حسابی سود کنیم.

موضوع کتاب شادبودن کافی نیست

موضوعات کتاب شاد بودن کافی نیست

قدم اول: تلاش نکن شاد باشی!

اگر تلاش کنید ریلکس باشید، هرگز در آرامش نخواهید بود! اگر دائم به حرف دیگران گوش بدهید، رضایت هیچ‌کس را نمی‌گیرید! پس، همان‌طور که بهتر می‌دانید، طبق الگوی رفتاری ما و عملکرد مکانیزم‌های روانی، هر گونه تلاش برای به دست آوردن شادی هم به نتیجهٔ عکس منجر می‌شود.

شادی با لذت فرق می‌کند

پول، غذا، سفر، رابطه، ماشین و مهمانی‌های آنچنانی. این لیست مهم‌ترین دغدغه‌های ماست! نباید خجالت بکشیم که انسانیم و خودبه‌خود دوست داریم

غم دیگران ما را شاد نخواهد کرد

اینستاگرام عکس‌های قشنگی دارد و در توییتر حرف‌های جالبی می‌خوانیم؛ اما نباید لحظه‌ای باور کنیم که شخصِ پشت دوربین به خاطر زیبایی یا ثروتش، از ما خوشبخت‌تر است.

شادی با مثبت‌گرایی هم فرق می‌کند!

آدم‌هایی که در شروع مطلب حرفشان را می‌زدیم، دچار همین مشکل‌اند. استفاده از قرص‌های شادی‌آور یعنی فرار از حقایقی از زندگی که تلخی‌اش بسیار کوتاه‌تر از آرامش پس از طوفان است.

شادی یعنی فرآیند ایده‌آل شدن

تمام کردن یک ماراتن از خوردن یک شکلات شادی بیشتری می‌آورد! بزرگ کردن یک بچه شادی بیشتری از بردن در یک بازی کامپیوتری دارد! شروع کردن یک استارت‌آپ با دوستان و تلاش شبانه‌روزی برای وسعت دادن به درآمد، بسیار شادی‌آورتر از این است که یک کامپیوتر جدید بخرید! ما باید در هر لحظه به خودمان یادآوری کنیم که زندگی مجموعه‌ای به‌هم‌پیوسته از همین لحظه‌هاییست که داریم تجربه می‌کنیم.

خرید کتاب شادبودن کافی نیست

خرید نسخه چاپی کتاب شادبودن کافی نیست در فراکتاب همراه با تخفیف فراهم است و علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت و اپلیکیشن فراکتاب آن را خریداری نموده و از مطالعه آن لذت ببرند.

مشخصات کتاب شادبودن کافی نیست در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: میلکان
نویسنده: مارک منسن
مترجم: مریم تبرا
تعداد صفحه: 264
موضوع: مدیریت بر خود
قالب: چاپی با تخفیف

صفحات کتاب :
264
کنگره :
BF637‭‬
دیویی :
158/1
کتابشناسی ملی :
5678289
شابک :
978-622-6573-15-3
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه شاد بودن کافی نیست