کتاب حسینیه واژه ها جلد سوم

علی اصغر نبود؛ حکایت کربلا از زبان رباب

امتیاز
5 / 0.0
خرید چاپی
15,000
14%
ت 12,900
نظر شما چیست؟

کتاب حسینیه واژه ها جلد سوم با عنوان علی اصغر نبود؛ حکایت کربلا از زبان رباب، گفتگویی است میان حضرت رباب(س) و حضرت علی اصغر(ع) این اثر نوشته ی محسن عباسی ولدی می‌باشد و توسط انتشارات آیین فطرت به چاپ رسیده است.

معرفی حسینیه واژه ها جلد سوم

 هدف این کتاب کم‌حجم، معرّفی حماسه کربلا برای کسانی است که آشنایی چندانی با این حماسه ندارند. فلسفه قیام کربلا در این کتاب، با درون‌مایه‌ای احساسی به تصویر کشیده شده است؛ البته به گونه‌ای که نه فلسفه قیام کم‌رنگ شود و نه احساس بر فلسفه قیام غلبه کند.

خلاصه جلد سوم حسینیه واژه ها

نویسنده در باره این کتاب چنین می نویسد: «کوچک بود؟ نه! نبود؛ فهم همه ما را که روی هم بگذارند شعاعی از عظمتش هم در حیطه درکمان نمی‌گنجد.
 زبان سخن گفتن نداشت؟ داشت: من در کربلا زبانی فصیح‌تر از زبان او نیافتم، چه شیوا و زیبا پیام حسین (ع) را در گوش عالمیان زمزمه کرد!
کودک بود؟ نه! بزرگان، همه در محضر او احساس کوچکی که نه احساسی نیستی می‌کنند.
 پس که بود؟ علی بود. اصغر نه عنوان کوچکی‌اش، نه نشان کودکیش بود.
به او اصغر گفتند؛ چون زمان توقعش در عالم کوتاه‌تر از همه کربلاییان بود.»
این کتاب از چهار بخش تشکیل شده به عنوان های: به جای مقدمه، از آسمان تا زمین، از محمد (ص) تا یزید، از کربلا تا کربلا، از علی اکبر (ع) تا قمر بنی هاشم (ع) و از زمین تا آسمان

برشی از متن حسینیه واژه ها جلد سوم

میوه دل مادر! وقتی به دنیا آمدی؛ اول بار که نگاهم به چشمانت گره خورد. گمان نمی‌کردم روزی خواهد رسید که نظاره‌گر پلک بسته ات باشم.
 چشم‌های بسته تو همیشه به من آرامش می‌داد. آخر، خوابیدن آرام کودک، دریای مواج دل مادر را آرام می‌کند. اما عزیز مادر! خوابی که پس از آن بیداری نباشد، دنیا را برای مادر آتشستانی می‌کند که وجودش را ذره ذره، نفس به نفس آتش می‌زند.
کاش با رفتن انسان‌ها خاطره‌هاشان هم از بین می‌رفت؛ ای کاش هیچگاه به رویم نمی‌خندیدی تا داغ خاطره چهره خندانت این همه آتشم نزند!
 شاید خلایق مرا مصیبت زده‌ای بدانند که خیالاتی شده، اما بگذار بگویم تا همه بدانند لبخند که می‌زدی آسمان می‌خندید. من می‌دیدم خنده آسمان را. خنده‌های صدادار تو شهر فرشتگان را پر از هیاهو می‌کرد. خنده‌ات که تمام می‌شد طوفان در عالم ملائک هنوز آرام نگرفته بود.

 اصغرم جدت گفت: «گریه نوزاد، لا اله الا الله است»

خرید کتاب حسینیه واژه ها جلد سوم

خرید کتاب علی اصغر نبود در فراکتاب با تخفیف ویژه در دسترس شماست.

خرید کتاب حسینیه واژه ها جلد سوم

مشخصات کتاب علی اصغر نبود را در جدول ذیل ببینید.

مشخصات
ناشر: آیین فطرت
نویسنده: محسن عباسی ولدی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 44
موضوع: دل‌نوشته‌های کربلایی
قالب: چاپی با تخفیف ویژه

سال نشر :
1400
صفحات کتاب :
44
کنگره :
PIR8148‭
دیویی :
8فا8/862
کتابشناسی ملی :
7894765
شابک :
978-600-8031-65-9

کتاب های مشابه کتاب حسینیه واژه ها جلد سوم