امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 8,450
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب کودک و توفان

کتاب کودک و توفان در مورد یک خانواده ارتشی است، پدر خانواده طرفدار شاه است و بعد از پیروزی انقلاب بازنشسته می شود و سعی می کند با همکاری دیگر دوستانش علیه جمهوری اسلامی دست به کودتا بزند. اما پسر نوجوان این خانواده پس ازپی بردن از تصمیم پدر و دیگر دوستانش در ابتدا دچار ترس می شود ولی بعد تصمیم می گیرد هر طور شده پدرش را از این تصمیم منصرف کند.

اما چون نمی تواند پدرش را متقاعد کند با معلمش که از نیروهای انقلابی است صحبت می کند و تصمیم می گیرند نیروهای انقلاب را در جریان بگذارند ودر آخر این توطئه با دستگیری کودتاگران خنثی می شود. فتاحی این کتاب را در سال 1365 نوشته با توجه به فضای به وجود آمده پس از انقلاب برای نوجوانان نوشته است و می توان گفت هدف از نوشتن این رمان این بوده که نوجوانان با واقعیت های انقلاب و مبارزات مردم و همچنین شرکت هم نسل هایشان در این مبارزات آشنا شوند.

گزیده کتاب کودک و توفان

پدرم، همانطور که خبردار ایستاده بود، گفت: «بله تیمسار! » تیمسار، دودهای داخل سینه اش را بیرون داد و گفت: «که اینطور! پس سرگرد امیری جا زده اند! ! » به پدرم اشاره کرد که بنشیند و خودش روی کاغذی مشغول نوشتن چیزهایی شد. به شدت برافروخته و عصبانی بود؛ ولی سعی می کرد طوری رفتار کند که بقیه افسران به این موضوع پی نبرند.

 از نوشتن که فارغ شد، لبخند سری زد و گفت: « باید تشکر قلبی خود را به شما افسران وطن پرست ابلاغ کنم. ما، شرکت شما در این جلسه را قبول عضویت در ارتش رهایی بخش ایران تلقی می کنیم و از این لحظه، شما افسران، فرماندهان این ارتش پیروز هستید.

صفحات کتاب :
144
دیویی :
‏‫‮دا‬‭300‏‫‬‭ف222ک 1388
کتابشناسی ملی :
‎1‎7‎6‎2‎5‎5‎8
شابک :
‏‫‬‭978-964-506-552-0
سال نشر :
‏‫1388

کتاب های مشابه کودک و توفان