کتاب آهنگ سازی- آوازخوانی به زبان ساده pdf

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 13,650
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب آهنگ سازی- آوازخوانی به زبان ساده

کتاب آهنگ سازی- آوازخوانی به زبان ساده، تألیف حسن زندباف است که از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری به چاپ رسیده است. موضوع این کتاب آهنگ سازی و آوازخوانی است و روش آن براساس گفت وگوی یک معلم با شاگرد است و همین امر به ساده نویسی کتاب کمک کرده است.

 کتاب شامل سه بخش است که در آن یک CD صوتی برای جلوگیری از اشتباهات نت خوانی و فراگیری صحیح خواندن نت های داخل کتاب قرار داده شده است، بخش اول کتاب درباره آهنگ سازی، مراحل فراگرفتن آهنگ سازی، انواع آهنگ سازی، زمان بندی نت ها و... است. بخش دوم کتاب راجع به آوازخوانی، روش و تمرین آوازخوانی و شرایطی جسمی، اصوات و حالات مختلف در آوازخوانی، هارمونی و توانایی شنوایی است.

در بخش پایانی کتاب نیز به ضبط در استودیو، میکروفن، افکت، اکو، دوبل، ضبط دیجیتال، ضبط موسیقی، ورود به استودیو و... پرداخته شده است. نویسنده هدفش را از نگارش کتاب این گونه بیان می کند که می خواهد به شکل ساده مسائل علمی سخت و دشوار را به همراه خطرات روحی و روانی که ممکن است برای جامعة آهنگ ساز به وجود می آید مطرح سازد.

گزیده کتاب آهنگ سازی- آوازخوانی به زبان ساده

در این کتاب کوشش کرده ام که شکل ساده ـ البته در حدّ امکان در مسائل علمی سخت و دشوار را بیان کنم بخصوص برای کار خوانندگی که بدون هیچ قاعده ای انجام می شود و سلامت جمعی شخص را به خطر می اندازد. از آن گذشته، باید به آهنگ سازی هم اشاره می شد که از خطرات نادرست آن به دور باشیم. به همین جهت، ساده و روان بودن آن برای فهم دانش پژوهان اهمیت دارد و اشاره به خطرات روحی، روانی بخصوص برای جامعه که آهنگ ساز دست به چه کار می زند؟ باشم.

 طبیعی است که اگر آهنگ سازی بخواهد از درون جامعه خود مایه بگیرد باید اولاً تاریخ سرزمین خود را بشناسد، ثانیاً وضعیت کنونی و سیر تحولات جامعه در آینده را نیز در نظر بگیرد. از آن گذشته، موسیقی علمی که تا زمان حال مسلط بر زندگی انسان ها شده، با ترکیب علم و بیان ساده سرزمین خودمان در موزیک، آن ها را ترکیب کرده، تا بتوانیم به طور بالنده موسیقی خود را عرضه کنیم...»

صفحات کتاب :
156
کنگره :
ML820‏‫‬‭/ز9آ9 1388
دیویی :
783
کتابشناسی ملی :
1‎3‎1‎2‎9‎3‎0
شابک :
978-964-506-546-9
سال نشر :
1388

کتاب های مشابه آهنگ سازی- آوازخوانی به زبان ساده