نظر شما چیست؟

معرفی کتاب غلبه بر افسردگی

نویسنده، کتاب غلبه بر افسردگی را با هدف یاری رساندن به افرادی که به دنبال غلبه و پیشگیری از ابتلا به بیماری افسردگی هستند، نگاشته است. وی معتقد است به همان اندازه که سلامت جسمانی برای مقابله با بیماری‌ها، لازمه افراد است، سلامت روان نیز افراد را در جهت مقابله با فشارهای زندگی روزمره یاری می‌کند.

نویسنده در این کتاب به مخاطبان خود گوشزد می‌کند که افسردگی را به عنوان یک بیماری خطرناک و تهدیدآمیز جدی بگیرند و همانند دیگر بیماری‌ها به فکر پیشگیری از ابتلا به آن باشند. از جمله موضوعاتی که در کتاب مذکور بدان پرداخته شده است، عبارت‌اند از: شناخت درست افسردگی، علائم و نشانه‌های این بیماری، علل و راه‌های درمان آن. نویسنده در کتاب صوتی غلبه بر افسردگی معتقد است که بهترین و موثرترین راه درمان این بیماری، عشق ورزیدن و خودشناسی است، در واقع وی معتقد است که بهترین درمان‌کننده افراد، خودشان هستند.

گزیده کتاب غلبه بر افسردگی

در نظر فرد افسرده زندگی مانند گم شدن در یک هزارتوی پر پیچ‌ و خم است که گم شدن در دالان‌های رفتار ناسالم و در میان ازدحام افکار نادرست بسیار طبیعی به نظر می‌رسد، درحالی‌که یافتن راهی برای برگشت به وضعیت عادی خیلی دشوار است». «اتفاقات مثبت را پدید آورید. با حرف‌های مثبتی که به خود می‌زنید، اراده‌تان را تقویت کنید. موفقیت سراغ کسانی می‌رود که دست‌ به‌ کار می‌شوند. بیشتر افراد از عزت‌نفس پایینی برخوردارند، چرا که مدام به موفقیت‌هایی که کسب نکرده‌اند، فکر می‌کنند. آن ها بر روی ضعف‌هایشان و به اصطلاح شکست‌هایشان در گذشته تمرکز می‌کنند. یک گام مهم برای پرورش و تقویت عزت‌نفس، رها کردن گذشته است. از مقایسه کردن دست بردارید. مقایسه باعث می‌شود حس بی‌ارزش بودن و فقدان اعتمادبه‌نفس به شخص دست دهد. شما بی‌همتایید و مثل هیچ شخص دیگری نخواهید بود».

«باید بدانیم که افسردگی نتیجه اشتباهات شخصی نیست و چیزی نیست که به سادگی از آن رهایی پیدا کنید و همچنین مسئله‌ای نیست که موجب سرافکندگی شخص شود. خبر خوش این است که افسردگی درمان‌پذیر است و همه می‌توانند از جسم و ذهن سالم بهره ببرند». «نایان ده ساله را یک متخصص اعصاب، پس‌ازآن که او را مبتلا به اختلال کم‌توجه‌ی بیش فعالی تشخیص داد به من ارجاع داد. کم‌توجهی _ بیش فعالی یک اختلال رفتاری رشدی عصبی است که معمولا در طول سال‌های پیش‌دبستانی و سال‌های نخست مدرسه بروز می‌کند. کودکان مبتلا به کم‌توجهی _ بیش فعالی در توجه کردن به موضوعات و کنترل رفتار خود دچار مشکل‌اند. بر اساس آمار، بین سه الی پنج درصد یا حدود دو میلیون کودک در ایالات‌متحده آمریکا به کم‌توجه‌ی _ بیش فعالی مبتلا هستند».

«افسردگی نوعی اختلال سلامت روانی است که افراد به جای بهره‌مندی از اطلاعات صحیح، اغلب با سیل تصورات غلط درباره آن مواجه می‌شوند. همه می‌دانیم که فراز و نشیب، بخشی اجتناب‌ناپذیر از زندگی است. برخی می‌آموزند که چطور با گام‌های بلند پیروز این میدان باشند و برخی دیگر زیر بار فشار مشکلات خم می‌شوند».


صفحات کتاب :
216
کنگره :
RC537‏‫‬‮‭‏‫‬‭‏‫‭/ھ9غ8 1394
دیویی :
616/8527
کتابشناسی ملی :
3863910
شابک :
978-600-278-192-5
سال نشر :
1394

کتاب های مشابه غلبه بر افسردگی