نظر شما چیست؟

معرفی کتاب هفت پرسش استراتژیک

کتاب هفت پرسش استراتژیک نوشته‌ی رابرت سایمونز، به شما می‌آموزد که چگونه نقاط قوت و ضعف کسب‌وکار خود را بشناسید و در مسیر تحولات و تغییرات روز دنیا قدم بردارید. برای راه‌اندازی هر کسب‌وکار یا مدیریت بی‌نقص هر مجموعه‌ای، باید استراتژی داشت. 

استراتژی همان برنامه پیشرفت، اهداف کوتاه‌مدت یا بلندمدتی است که هر مدیر یا صاحب کسب‌وکاری در نظر می‌گیرد، اما آیا پیاده‌سازی هر استراتژی‌ای موفقیت‌آمیز است؟ هر استراتژی یا راهکاری، مناسب ما و کسب‌وکارمان است و ما را به نتیجه مطلوب می‌رساند؟

قطعا این‌طور نیست. برای کارآمدی استراتژی‌ها باید آزمون و خطا کرد تا دست‌آخر بهترینِ آن‌ها را به‌عنوان نقشه راه انتخاب کرد. اما حالا این سوال پیش می‌آید که آیا هر فردی فرصت این را دارد که کارآمدی و بهره‌وری استراتژی‌هایش را آزمایش کند تا شیوه مطلوب را بیابد؟ در واقع هیچ مدیر یا صاحب کسب‌وکاری آن‌قدر فرصت ندارد که به آزمایش راهکارها و روش‌هایش بپردازد. چاره چیست؟ بهره‌مندی از تجربه‌ها و نظرات تئوری و عملی صاحب‌نظران.

گزیده کتاب هفت پرسش استراتژیک

تنها سه چیز در زندگی با اطمینان همراه هستند؛ مرگ، مالیات و استراتژی امروز به کار فردا نمی‌آید. در آینده محصولات شما بی‌فایده خواهند بود؛ مشتریان شما سلایق متفاوتی خواهند داشت؛ فناوری مدل کسب‌وکار شما را غیر رقابتی می‌کند؛ موفقیت‌های امروز به خاطره‌های قدیمی فردا تبدیل می‌شوند.
پرسش این نیست که اگر چنین شود، چه رخ خواهد داد؟ 

مسئله این است که کی این اتفاق می‌افتد؟ ترکیب متغیر متوسط صنایع داو جونز، یادآور عبور سریع فرصت‌های کسب‌وکار است. اگر به بیست و پنج سال قبل بازگردید، خواهید دید که کمتر از نیمی از شرکت‌های داو جونز همچنان در بازار مسلط هستند.
شمار اندکی از شرکت‌ها توانایی تطبیق با تغییرات را دارند. برخی در گذشته توفیق داشتند و با شدت گرفتن تغییرات از بین رفته‌اند. کسب‌وکار شما چگونه است؟

کنگره :
HD30/28‏‫‬‮‭/س26ھ7 1392
دیویی :
658/4012
کتابشناسی ملی :
2‎4‎7‎8‎3‎4‎1
شابک :
978-600-6227-46-7
سال نشر :
1392
صفحات کتاب :
176

کتاب های مشابه هفت پرسش استراتژیک