امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 2,250
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب راز بازگشت جاهلیت در عصر عاشورا

کتاب راز بازگشت جاهلیت در عصر عاشورا نوشته حجت الاسلام جواد سلیمانی امیری، عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده است. آنچه در تاریخ مشاهده می کنیم این است که امت در صدر اسلام، پس از رحلت پیامبر (ص) و پایان بعثت، دوباره به جاهلیت باز گشته و در صدد احیای آن آداب و رسوم است. آیه 33 سوره مبارکه احزاب می فرماید: " وَ قَرْنَ فی بُیُوتِکُنَّ وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِیَّهِ الْأُولی؛ و با وقار در خانه خود قرار گیرید و همانند ظهور در دوران جاهلیت نخستین ظاهر نشوید..."

توجه به واژه "الْجاهِلِیَّهِ الْأُولی" نشان می دهد جاهلیت دیگری نیز وجود دارد که این جاهلیت ذکر شده در آیه، جاهلیت نخستین نامیده شده است. که البته در ذیل این آیه امام باقر (ع) می فرمایند: «مانند زنان جاهلی نخست...»، منظور آن است که به زودی جاهلیت باز می گردد یعنی جاهلیت های دیگر نیز به وقوع می پیوندد. بنابراین، بازگشت جاهلیت پس از حیات پیامبر (ص) به جامعه اسلامی ثابت می شود و کتاب راز بازگشت جاهلیت در عصر عاشورا در صدد اثبات همین مساله است.

گزیده کتاب راز بازگشت جاهلیت در عصر عاشورا

در زیارت أربعینِ سیدالشّهدا(ع) که شیخ طوسی آن را در «تهذیب الاحکام» و «مصباح المتهجد» از امام صادق(ع) نقل کرده است می ‌خوانیم: «بذل مهجته فیک لیستنقذ عبادک من الجهاله و حیره الضلاله»؛ [حسین بن علی (ع)] خون درون قلبش را در راه تو بذل کرد تا بندگانت را از جهالت و حیرت گمراهی نجات دهد.

صفحات کتاب :
63
کنگره :
‏‫‭BP41/5‏‫‭/س774ر2 1393
دیویی :
‏‫‭297/9534
کتابشناسی ملی :
3387094
شابک :
978-964-531-595-3
سال نشر :
‏‫‏‏‏‏1393

کتاب های مشابه راز بازگشت جاهلیت در عصر عاشورا