امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 55,000
خرید چاپی
230,000
10%
ت 207,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب زندگی (جلد اول)

کتاب زندگی (جلد اول) به قلم دکتر حمید حبشی از مجموعه «کتاب زندگی» است که در نشر معارف به چاپ و نشر رسیده است؛ کتاب زندگی را می‌توانیم به عنوان یک اثر به جهت تحکیم روابط خانوادگی و بنیان خانواده بشناسیم

این اثر به مباحثی از قبیل مدیریت روابط خانواده، بنیان های روانی زن و مرد، تکیه گاهی مرد و تکیه خواهی زن، اقتدار مرد، شناخت عوامل اقتدار شکنانه و ... می پردازد.

 

کتاب زندگی از دکتر حبشی

بخشی از متن کتاب زندگی (جلد اول)

در دین مقدس اسلام، وحدت، یک اصل اساسی است از ذات مقدس باری تعالی -که اصل و مظهر وحدت و یکتایی است- بگیرید، تا آثار این وحدت که توجه همۀ عالم وجود، به سمت آن مرکز عظیم و عالی است -«کُلٌّ إِلَیْنا راجِعُونَ»- و همه به سمت ذات مقدس پروردگار حرکت می کنند: «إِلَی اللَّهِ الْمَصیرُ».

حرکت آفرینش به سمت وجود مقدس باری تعالی عزّ شأنه است. در بینش اسلامی، حرکت و صیرورت انسان و بقیۀ موجودات آفرینش، به سمت پروردگار است.
یعنی با وجود اینکه اجناس و انواع، مختلف است؛ انگیزه ها، به ظاهر مختلف است؛ جاهای جغرافیایی، گوناگون و مختلف است و عناصر تشکیل دهندۀ موجودات، با یکدیگر تفاوت دارد، اما علی رغم این تنوع ظاهری، همۀ آفرینش، مثل کاروانی است که به طرف یک مقصد حرکت می کند و آن مقصد، خداست.

سعادت هر انسانی این است که این مقصد را بشناسد و رفتار اختیاری خود را با آن تطبیق کند. بدبختی و روسیاهی هر انسان در این است که این مقصد را نشناسد و رفتار فردی و احساسات و عملکرد او، در جهت این حرکت عمومی و یکسان و جهان شمول قرار نگیرد، که ضربه اش را هم خواهد خورد. اساس جهان بینی و تفکر و تصور اسلامی از عالم وجود، چنین وحدتی است.

به ادعاها و انگیزه های ظاهری و کج فهمی و بدفهمی انسان های ناقص و قاصر نگاه نکنید. همۀ عالم وجود، مثل رودخانه و شطّی جاری، به طرف یک نقطه حرکت می کند و به یک سمت راه می بَرد.
هنر بزرگ پیامبران الهی این است که این غایت قصوی و این مقصد اعلی را به بشر معرفی کنند و بشناسانند، راه را نشان دهند و بگویند که صراط مستقیم، یعنی صراط الی الله. و بفهمانند که هرچه از قوای انسانی در اختیار اوست -عقل، احساسات، حواس ظاهری، توانایی، دست ، پا، چشم و نعمت هایی که در طبیعت است- همه و همه وسایلی هستند برای اینکه انسان بتواند راحت تر این راه را طی کند.
بهترین انسان ها، آن انسانی است که این راه، یعنی راه خدا و هدف عالم وجود را می شناسد -که هدف خلقت هم همین است- و از نیروهای خود و طبیعت برای رسیدن به این راه استفاده می کند.

 

کتاب زندگی دکتر حبشی را چه کسانی باید بخوانند

کتاب زندگی دکتر حبشی مناسب افرادی است که به خواندن کتب دینی و مسائل مربوط به خانواده علاقه مند هستند

 

فهرست مطالب کتاب کتاب زندگی

1. مدیریت روابط خانواده
2. از مالکیت به امانت داری
3. بنیان های روانی زن و مرد
4. اقتدار
5. شناخت عوامل اقتدارشکنانه
6. سطح و عمق در زن و مرد

 

دانلود و خرید کتاب زندگی دکتر حبشی (pdf و چاپی)


در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان تهیه کتاب pdf زندگی دکتر حبشی و کتاب چاپی زندگی دکتر حبشی فراهم شده است و شما می توانید این اثر را در قالب هرکدام از این 2 حالت خریداری کنید.

صفحات کتاب :
611
کنگره :
‏‫‭HQ743‬‬
دیویی :
‏‫‭306/85‬‬
کتابشناسی ملی :
7610762
شابک :
978-600-441-351-0
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه کتاب زندگی (جلد اول)