امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 15,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب فرهنگ گمشده در صنعت ساختمان

کتاب فرهنگ گمشده در صنعت ساختمان جزو اولین منابعی است که سعی دارد در خصوص فرهنگ و دانش که وجه غیرملموس صنعت ساختمان است صحبت کند و در تلاش است که با انبوه سازی به شکل کونیستی مقابله کند و انبوه سازان بزرگ را به این فکر فرو ببرد که اگر در تلاشید که مسکن بسازید باید بیشتر به مسئله فرهنگ دقت کنید.

فرهنگ مجموعه ای از دانش ها، اعتقادات، علوم، هنر ها، قوانین، آداب و رسوم، قابلیت ها و عادات یک یا چند قوم است و صنعت به مجموعه تمام یگان هایی که در تولید، توزیع یا مصرف یک فرآورده یا یک دسته از فرآورده های مشابه فعالیت می کنند اطلاق می شود.

عامل اصلی جذب توریست در شهرها، علم معماری آن اقلیم نیست، بلکه دانشی است که در پشت پرده به کمک هویت فرهنگی در تلاش است تا ذهن بیننده را درگیر کنند و روح او را جلا دهد. این کتاب سعی دارد تا بخش ناگفته صنعت ساختمان را بررسی کند و به این نکته اشاره کندکه مسکن تنها شامل پیچ و مهره و اتصالات نیست، بلکه مسکن باید با هویت فرهنگی یک جامعه همخوانی داشته باشد، در غیر اینصورت این سازه تنها یک خوابگاه است. 

گزیده کتاب فرهنگ گمشده در صنعت ساختمان

فرهنگ یک مفهوم گسترده است که شامل رفتارهای اجتماعی و هنجارهای موجود در جوامع بشری ای همچون «دانش ها، اعتقادات، هنرها، قوانین، آداب ورسوم، قابلیت ها و عادات افراد» در این گروه ها می شود، فرهنگ را میتوان مجموعه پیچیده ای از دانش ها، باورها، هنرها، قوانین، اخلاقیات، عادات و هرچه که فرد به عنوان عضوی از جامعه خویش فرامی گیرد دانست.

صفحات کتاب :
179
کنگره :
‏‫‭TH145‬‬
دیویی :
‏‫‭690/02955‬‬
کتابشناسی ملی :
8422555
شابک :
978-600-495-997-1
سال نشر :
‏‫1400

کتاب های مشابه فرهنگ گمشده در صنعت ساختمان