امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 14,750
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب روش ها تربیت صحیح فرزندان

مجتبی امینی در کتاب روش های تربیت صحیح فرزندان، درباره روش‌های تربیت صحیح فرزند با متدهای روز با پدر و مادرها سخن می‌گوید. تاکید او در این کتاب بر ایجاد اعتماد به نفس به عنوان یکی از موثرترین عوامل برای جهت‌دهی مثبت به احساسات فرزند است. فرزند انسان نتیجه آمال و آرزوهای او است؛ زیرا که او ثمره حیات انسان محسوب می‌شود که به عنوان جانشین در روی زمین باقی می‌ماند. شایسته است که این نماینده واقعی انسان، به خصوصیات ویژه‌ای آراسته گردد، و نمی توان به این هدف رسید مگر اینکه فرزند را به آداب نیکو تربیت نمود. 

برای رسیدن به این هدف، خود والدین باید اهل تحقیق و مطالعه باشند تا بر اساس تحقیق و بررسی‌هایشان، آنچه را که می‌خواهند به فرزندشان بیاموزند، درستی آن را باور داشته باشند. متأسفانه بسیاری از اطلاعاتی که والدین دارند بر اساس القائات محیطی و تعصبات والدین خودشان به آن ها رسیده است و باید توجه داشت که این اطلاعات ممکن است نادرست و همراه با خطا باشد. محیط، اولین معمای کودک است که تمام القائات فکری و فرهنگی و آموزشی خود را به کودک ارائه می‌کند؛ زیرا پس از سه چهار سال، وقتی با کودک سخن می‌گوییم، متوجه می‌شویم که کودک، درست به زبانی سخن می‌گوید که والدین، اطرافیان و به طور کلی محیط تربیتی او به او القاء کرده است. پس می‌توان گفت که محیط پرورشی کودک، اطلاعات فرهنگی خود را بر ذهن و قلب کودکان به طور اجباری القا می‌کند. چنین القایی نه تنها در مورد زبان، بلکه در موارد دیگر نظیر فرهنگ و اقتصاد و ... دین نیز وجود دارد.

القائات و یادگیری مذهبی، از شایعترین القائات محیط پرورشی کودک است. به لحاظ اینکه، کودکی که در یک خانواده مسلمان به دنیا آمده باشد، بر اثر تربیت والدین آن خانواده، مسلمان تربیت می‌شود و کودکی که در یک خانواده مسیحی به دنیا آمده باشد، بر اثر تربیت آن خانواده، مسیحی خواهد گردید و همین طور یهودی و ... مجتبی امینی در کتاب روش های تربیت صحیح فرزندان سعی کرده است راهکارهای صحیح تربیت فرزند را از دیدگاه اسلام و بزرگان دین به شما یادآور شود.

گزیده کتاب روش های تربیت صحیح فرزندان

هرکسی برای هدایت در مسیر درست زندگی نیاز به راهنمایی دارد. خانواده است که می تواند با اعتماد و عشق کامل این راهنمایی را انجام دهد. اعضای خانواده می توانند شما را بدون هیچ گونه توقع و مزایایی راهنمایی کنند. آن ها می توانند شما را در زمینه های شغلی، ازدواج، سلامتی، رابطه و سایر جنبه های زندگی راهنمایی کنند. از این رو، می توانید توجه کنید افرادی که از حمایت مناسب خانواده برخوردار هستند، شانس بیشتری برای موفقیت در زندگی دارند. نقش خانواده به عنوان یک راهنما بر کسی پوشیده نیست.

هر خانواده ای نقش‌های زیادی در قبال هر یک از اعضای خود اجرا می‌کند. اهمیت نقش خانواده هرگز تغییر نخواهد کرد. این یک چیز گران بهاست، اگر چه ممکن است گاهی در خانواده اختلافاتی وجود داشته باشد، اما خانواده یک نهاد حمایت گر و همیشگی برای شما خواهد بود که می توانید همیشه روی کمک آن ها حساب کنید. در صورتی که خانواده ها نقش های خود را به خوبی ایفا کنند، افراد جامعه نیز موفقتر، سالم تر و شادتر خواهند بود.

صفحات کتاب :
136
کنگره :
HQ769
دیویی :
649/1
کتابشناسی ملی :
7368604
شابک :
978-622-752715-5‬‬
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه روش های تربیت صحیح فرزندان