امتیاز
5 / 5.0
خرید الکترونیکی (TEXT)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 25,900

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

کتاب دیگه عذرخواهی نکن دختر نوشته ریچل هالیس و ترجمه افسانه اکبرزاده مقدم توسط انتشارات نسل نو اندیش منتشر شده است.

معرفی کتاب دیگه عذرخواهی نکن دختر

کتاب دیگه عذرخواهی نکن دختر نوشته ریچل هالیس و ترجمه افسانه اکبرزاده مقدم توسط انتشارات نسل نو اندیش منتشر شده است. در کتاب دیگه عذرخواهی نکن دختر به موضوعات زیر می پردازد:

  • شاید شما هم از نظرات دیگران می ترسید و به جای اینکه آرزوهایتان را دنبال کنید، دست روی دست می‌گذارید تا رؤیاهایتان از بین بروند؛
  • شاید مخفیانه به آن‌ها می‌رسید یا بدتر از آن عذاب وجدان دارید زیرا احساس می‌کنید به جای رسیدگی به دیگران به خودتان بها داده‌اید.
  • شاید با احساس گناه، شرم و هراس زندگی می‌کنید. امید قلبی‌تان به آتش زیر خاکستر بدل می‌شود و خود را در ذهن محاکمه می‌کنید.
  • شاید از شکست واهمه دارید، کمال‌گرا هستید و می‌ترسید ضایع بشوید یا نگران هستید مبادا به اندازه کافی باهوش، زیبا، جوان یا باتجربه نباشید...

 

یک عمر به شما گفته‌اند اگر دیگران را خوشحال کنید، ارزش خواهید داشت. دروغ است! باید خودتان را قبول داشته باشید، باید بدانید می توانید تغییر کنید.
وقتی این کتاب را می‌خوانید و تلاش می‌کنید شخصیت دلخواه خود را بیابید، به یاد داشته باشید که سفر زندگی با یک هدف آغاز می‌شود. باید مسیر خود را پیدا کنید؛ سپس عاداتی را پرورش بدهید که شما را به مقصد می‌رسانند.

 

امید، استراتژی نیست. اگر فقط امیدوار باشید که زندگی و شخصیت‌تان بهتر شوند و تمرکز و اشتیاقتان خود به خود بالا بروند، بیهوده است.
باید برای موفقیت برنامه ریزی کنید و هدفمند باشید. باید همین حالا تصمیم بگیرید که دوست دارید چه کسی باشید و آنچه را می‌خواهید به دست بیاورید.

دیگه عذرخواهی نکن دختر

متن کتاب دیگه عذرخواهی نکن دختر

بهانه دوم: هدفمند نیستم

حدس می زنم بیشتر کسانی که این کتاب را در دست دارند، افرادی هدفمندند، نه اینکه زمین را بشکافند تا طلا پیدا کنند، بلکه در جست وجوی هدف اند.
یعنی شما هدف یا رؤیایی را در دل می پرورانید و به توصیه یا انگیزه نیاز دارید تا برای آن تلاش کنید؛ اما امکان دارد جزو زنان کنجکاو و سرگردان باشید یا مانند برخی از مخاطبان کانال یوتیوب من، اصلاً ندانید هدف داشتن به چه دردی می خورد، زیرا خب، به آن ها نمی آید هدفمند باشند.
این خانم ها به این نتیجه رسیده اند که هدف داشتن ویژگی ذاتی است، یعنی برخی در جست وجوی تعالی شخصی اند و برخی نیستند. شاید آرزو می کنند خودشان هم هدفمند باشند؛ اما چندان امید ندارند، چون «به اندازه کافی عجیب وغریب نیستند».

راستش، دقیقاً درک می کنم چرا چنین طرز فکری دارید. منظورم این است، واضح است وقتی به دنیا آمدید مهارتی نداشتید، هیچ چیزی در سرشت شما نبود.
راه رفتن، حرف زدن، بلعیدن غذا بدون خفه شدن، رانندگی و هجی کردن حروف، استفاده از کامپیوتر و تمام این مهارت ها از بدو تولد «بخشی از وجود شما» بود، مگر نه؟

نه. ساده لوح نباشید! شما آن مهارت ها را مانند هزاران مهارت دیگر آموخته اید. منظورم این نیست که در حال حاضر هدفمند نیستید، زیرا حق با شماست و اگر آن حقیقت را باور کرده اید، پس حتماً همین طور است.
حرف من این است که واژه ای را جا انداخته اید. شما هنوز هدفمند نیستید. هدف خود را بیابید، بر آن تمرکز کنید و یاد بگیرید در هر شرایطی به آن نزدیک تر شوید.

برای پیداکردن این هدف باید روحیات خود را بشناسید و زیرک باشید؛ اما دو مورد بعدی کدام اند؟ آیا باید حواستان را جمع کنید و به اندازه کافی پرثمر باشید تا به جایگاه دلخواه خود نزدیک بشوید؟
این رفتارها فقط از روی عادت اند. اگر این عادت ها را ندارید، یعنی هنوز آن ها را پرورش نداده اید نه اینکه در ذات شما وجود نداشته باشند.

دانلود کتاب دیگه عذرخواهی نکن دختر

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان دانلود کتاب pdf دیگه عذرخواهی نکن دختر فراهم شده است و شما می توانید این اثر را در قالب یک فایل الکترونیک تهیه کنید.

دانلود کتاب دیگه عذرخواهی نکن دختر از نسل نو اندیش

سال نشر :
‏‫1398
صفحات کتاب :
223
کنگره :
BF637
دیویی :
‏‫‬‮‭158/1082
کتابشناسی ملی :
5707078
شابک :
978-622-220-063-3

کتاب های مشابه دیگه عذرخواهی نکن دختر