امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 16,000
نظر شما چیست؟

 معرفی کتاب تحلیل رفتار مردم

کتاب تحلیل رفتار مردم نوشته هاروی استوارت است که با ترجمه لیلا منتظریانی منتشر شده است. کتاب تحلیل رفتار مردم به بررسی عوامل مؤثر در تحلیل رفتار مردم و اهمیت شناسایی آن‌ها به‌منظور تعامل هرچه بهتر با دیگران می‌پردازد. عواملی ازجمله زبان بدن و نوع شخصیت که غالباً تحت تأثیر شیوه تعلیم و تربیت والدین قرار دارند.

گزیده کتاب تحلیل رفتار مردم

اولین بار که سارا دیدم (سارا یک اسم فرضی است) متوجه شدم فقط با مردام مصاحبت دارد . همچنین دریافتم که سارا درباره موضوعات مربوط به مردان صحبت می کرد و ازین کار بسیار لذت می برد.  چنین گفتگوهایی برای یک دختر نرمال بسیار کسالت آور است. اما همه چیز درباره سارا متفاوت بود. هنگامی که رفتار او را تحلیل کردم اولین چیزی که استنتاج کردم این بود که او نقش زنانه خود را دوست نداشت و به همین علت سعی داشت نقش دیگری را به خود نسبت دهد.

وقتی اطلاعات بیشتری جمع آوری کردم دریافتم که سارا در خانه‌ای بزر گ شده بود که برای مرد ارزش بالایی قائل بودند و ارزش زن را پایین می دانستند. به این دلیل بود که سارا اعتراض علیه جنسیت خود را آغاز کرده بود. موضوع بسیار مهمی که هنگام تحلیل رفتار افراد باید مورد توجه قرار گیرد آگاهی از چگونگی رشد و تربیت آن ها در منزل است چرا که تجربیات کودکی می تواند تأثیر ابدی بر رفتار آینده فرد داشته باشد. همانگونه که قبلا اشاره کردم میل ما برای جبران کمبودهایمان میزان علاقه ما به یک موضوع را تعیین می کند. به دلیل عدم خودشناسی، میل شدیدی به علائم صور فلکی در سارا ایجاد شده بود تا بتواند عدم آگاهی از خودش را جبران کند. افراد در مسیری حرکت می‌کنند که به آن ها اجازه دهد ضعف‌های ادراک شده خود را جبران کنند و این موضوع مهمی است که هنگام تحلیل رفتار یک فرد باید مورد توجه قرار گیرد.

سارا بسیار اهل رقابت بود و هر زمان که ممکن بود افراد را به چالش می کشید. استنتاج من از این که سارا کوچک‌ترین فرزند خانواده است درست بود. فرزند کوچک همیشه خود را می‌بیند که توسط خواهر و برادران تواناتر احاطه شده بنابراین به منظور جبران ضعف هایش به شدت رقابتی می شود. تحلیل رفتار یک فرد را همچنین باید به ترتیب ولادت او پیوند داد. موضوع عجیبی که درباره سارا دریافتم این بود که با وجود این که فردی رقابتی، برونگرا و بااراده بود با مردی خجالتی، منزوی و فاقد اعتماد به نفس ازدواج کرده بود. اثبات صحت این تحلیل را در ادامه خواهید دید...

صفحات کتاب :
54
کنگره :
BF199
دیویی :
150/1943
کتابشناسی ملی :
7661903
شابک :
978-622-292-286-3‬‬
سال نشر :
1400

کتاب های مشابه تحلیل رفتار مردم