امتیاز
5 / 5.0
خبرم کن
کتاب چاپی ناموجود است
250,000
10%
ت 225,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

مجموعه کتاب لاله ای از ملکوت 4 جلدی به قلم «حمید سفیدآبیان» است و سیری در حالات و بیانات «حاج شیخ جعفر مجتهدی تبریزی» دارد که یکی از عارفان و عاشقان دل‌سوخته اهل بیت(ع) است.
ناشر این کتاب به نشر می‌باشد.

در ادامه مطلب می‌خوانید:

معرفی مجموعه کتاب لاله ای از ملکوت

هدف از نگارش مجموعه چهار جلدی حاضر شرح بعضی از حالات و کرامات عدیده و عجیبه حاج شیخ جعفر مجتهدی و همچنین بیان سیره ی سلوک و مکتب ایشان که جز غلامی و توسل به درگاه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و خدمت خالصانه به خلق نبوده است.
یادآور می‌شود سفیدآبیان به عنوان نویسنده در جلد اول این کتاب زندگی‌نامه، شمه‌ای از کرامات و فضایل اخلاقی و کرامات بعد از رحلت حاج شیخ جعفر مجتهدی تبریزی را بیان می‌کند و در بخشی از جلد دوم این کتاب به بیان شخصیت و ویژگی‎های این عارف از زبان علامه حسن‌زاده آملی می‌پردازد. همچنین بیانات ایشان در قالب بارگاه توبه، تقوا، ادای حق‌الله و حق‌الناس، ایمان به عقاید حقه و تعبد به احکام دین، بارگاه عفت، بارگاه صدق، تواضع و ... در جلد دوم این مجموعه بیان می‌شود.
بارگاه تفکر، حسن خلق، رجاء، تهجد، توکل، تسلیم، غیرت و حمیت، تبعیت، شرح صدر توسل، بهجت و نشاط درونی و ... از سرفصل‌هایی است که در جلد سوم مطرح می‌شود.
نویسنده در جلد چهارم نیز به طرح مباحثی با سرفصل‌های بارگاه توحید، واسطه در افاضه، تشرف و ارتباط با ائمه و اولیای الهی، تجرد از عالم طبیعت، تجلی انوار اهل بیت، جذبه، مکاشفه و معاینه، اشراف بر عالم، شهود و ... می‌پردازد.

خلاصه مجموعه کتاب لاله ای از ملکوت

زندگی و سلوک عارف بالله جناب شیخ جعفر مجتهدی به گونه ای خاص از دیگران متمایز است، ایشان در توسل به ائمه معصومین (ع) بسیار استثنایی و ممتاز بوده و در تمام مراحل زندگی شگفت خویش همواره منادی یک پیام اصولی بودند:
«توسل و محبت خالصانه و هر چه بیشتر به اهل بیت علیهم السلام»
بگونه ای که هیچ گاه از ایشان دیده نشد که جز فرا خواندن افراد به سیره ائمه اطهار (علیهم السلام) کار دیگری از ایشان سر زده باشد .
سخن از کرامات و حکایات ایشان بیشتر از این جهت قابل توجه است که یک عاشق و سالک راستین الی الله تا چه حد می تواند در این مسیر به تعالی برسد، در این صورت است که می بینیم داشتن کرامتی مثل طی الارض و صد ها کرامت بی بدیل برای ایشان کاملا عادی است و ملاک اصلی در مکتب ایشان میزان خلوص نیت وتوسل به اهل بیت (ع) است ...
 مکتبی که ایشان خود را غلام آن می دانستند و به عمل نیز آنرا ثابت کردند... آنچه در این بخش در مورد زندگی این خدمتگزار اهل بیت (علیهم السلام ) نقل شده تنها قسمت بسیار کوچکی از حکایاتی است که قابل نقل و ذکر بوده و تنها قطره ای است از بسیار... اما پیش از آن لازم است که در مورد شیوه خودسازی و سلوک ایشان نکات بسیار مهمی را ذکر نماییم.

دانلود کتاب لاله ای از ملکوت

کتاب لاله ای از ملکوت pdf در فراکتاب عرضه نشده است. دانلود رایگان کتاب لاله ای از ملکوت pdf باعث تضییع حق نویسنده خواهد شد.

بخشی از مجموعه کتاب لاله ای از ملکوت

جناب آقای مصطفی حسنی می گفتند: زمانی بنده حدود دو ماه موفق به زیارت آقای مجتهدی نشدم، روزی به منزل رفتم و به هنگام ورود چشمم به لفظ جلاله ی (الله) در بالای سر در خانه افتاد و یک حالت درونی و دگرگونی خاصی به من دست داد. به طوری که حدود دو ساعت در حال مشاهده ی آن اسم و گریه کردن بودم که نظیر آن حالت تاکنون برایم پیش نیامده است.

در این موقع حالتی عجیب و آسمانی در من ایجاد شد و اختیار از کفم ربوده شده و دل و ضمیرم متوجه آقای مجتهدی گردید، بی اختیار به منزل ایشان رفتم، آقا احترام خاصی به من گذاشتند و به کنایه فرمودند: «انسان باید تزکیه ی نفس داشته باشد.» با شنیدن این کلام متوجه شدم که در اثر همان گریه و حالت تزکیه بوده است که توفیق زیارت ایشان را پیدا کرده‌ام.

کتاب لاله ای از ملکوت شیخ جعفر مجتهدی

این کتاب سیری در زندگی عارف بالله و عاشق دل سوخته اهل بیت علیهم السلام آقای حاج شیخ جعفر مجتهدی (دوره چهار جلدی) است.

لاله ای از ملکوت ۴ جلدی

کتاب لاله ای از ملکوت در قالب چهار جلد نشر داده شده است.

خرید کتاب لاله ای از ملکوت

برای تهیه نسخه چاپی این کتاب می توانید به سایت و یا نرم افزار فراکتاب مراجعه کنید و آن را سفارش داده و از خواندن آن لذت ببرید.

خرید کتاب لاله ای از ملکوت

مشخصات کتاب لاله از ملکوت را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

مشخصات
ناشر: به نشر
نویسنده:
حمید سفیدآبیان
زبان: فارسی
موضوع:
اسلام و معارف
قالب: چاپی با تخفیف ویژه

کنگره :
BP280/8‭‬ ‭/م3‏‫‭س7
دیویی :
‫‭297/8924
کتابشناسی ملی :
4713536
شابک :
978-600-04-7636-6
سال نشر :
1396

کتاب های مشابه لاله ای از ملکوت