امتیاز
5 / 0.0
خرید چاپی
180,000
15%
ت 153,000
نظر شما چیست؟

کتاب وسعت یا عمق، اثر پرفروش دیوید اپستین و منتشرشده در سال ۲۰۱۹ است و ترجمه عرفانه محبی جهرمی می باشد. این کتاب را انشارات ترجمان علوم انسانی منتشر کرده است.

در ادامه مطلب  می‌خوانید:

معرفی کتاب وسعت یا عمق  

در کتاب وسعت یا عمق توضیح داده می‌شود که موثرترین راه برای موفقیت در هر حوزه‌ای، ممکن است آن راهی که در ابتدا به نظر می‌رسد، نباشد. بسیار شنیده‌ایم که می‌گویند اگر می‌خواهید مهارتی را بیاموزید باید از سنین کم شروع کنید و ساعات زیادی را به تمرین هدفمند اختصاص دهید. اگر متمرکز و مستمر کار نکنید، هرگز به جایی نخواهید رسید و دیگران گوی سبقت را از شما می‌ربایند. در یک کلام، برای موفقیت باید متخصص شوید. اما دیوید اپستین، در تحقیقی طولانی و روشمند، مسیر موفقیت بسیاری از ورزشکاران، هنرمندان، مخترعان و دانشمندان را بررسی کرده و به نتیجه‌ای خیره‌کننده‌ رسیده است. در اغلب زمینه‌ها، به‌خصوص حوزه‌های پیچیده و پیش‌بینی‌ناپذیر، کامیابی از آن متفنن‌هاست نه متخصص‌ها.

متفنن‌ها به جای تمرکز بر یک حوزه، از این شاخه به آن شاخه می‌پرند؛ آن‌ها راهشان را دیر پیدا می کنند، اما خلاق‌تر و چابک‌ترند و راه‌حل‌هایی را می‌بینند که از چشم همتایان متخصصشان پنهان می‌ماند. اپستین در این کتاب ماجراهای متعدد و دور از انتظاری از پیروزی‌ها و شکست‌ها را نقل می‌کند و راهنمایی‌مان می‌کند که چطور بی‌آنکه سردرگم شویم و عمری را به بطالت بگذرانیم، جهانمان را وسعت ببخشیم و توانایی‌هایمان را پرورش دهیم.

خلاصه کتاب وسعت یا عمق 

کتاب وسعت یا عمق کتابی است که نویسنده در آن سعی دارد شما را با مفهوم جدیدی آشنا کند و قصد ندارد مسیر زندگی شما را تغییر دهد بلکه هدف از نگارش کتاب وسعت یا عمق این است که، در مسیر پیشرفت شما چراغ‌های بیشتری روشن کند. در این کتاب اپستین می‌گوید در دنیای امروزی که همه به دنبال تخصص هستند، یک راه را پیش گرفتن همیشه درست نیست. بدین معنا که دیگر از این شاخه به آن شاخه پریدن نه تنها ایرادی ندارد، بلکه حسن نیز است. چرا که در طول زندگی این فرصت را خواهیم داشت که به تجربه کردن تمام علایقمان برسیم و این فقط یک طرف ماجرا خواهد بود. او در این کتاب قهرمان گلف دنیا را با قهرمان تنیس دنیا مقایسه می‌کند که یک قیاس درست و برابر است. قهرمان گلف از سه سالگی با تمرکز به روی گلف توانست در ۷ سالگی رقبای بزرگسال خود را کنار بگذراد و خیلی زود مسیر پیشرفت و موفقیت خودش را طی کند و بداند در چه حوزه‌ای باید متخصص شود. اما قهرمان تنیس دنیا تا قبل از کشف استعداد خود در تنیس، شنا،‌ فوتبال، اسکی و چند ورزش دیگر را نیز تجربه کرده و در آن‌ها نیز تا حد قابل قبولی موفق بوده است. اما یک فرق اساسی بین این دو اسطوره وجود دارد. اگر از قهرمان گلف دنیا سوالی برای حل مساله‌ای در ورزش دیگری بپرسیم او قادر به پاسخ نخواهد بود؛ این در صورتی است که  اگر به سراغ مرد اول گلف دنیا برویم و از او درمورد ورزش شنا بپرسیم او حرفی برای گفتن دارد. به عبارتی او و امثال او یک همه چیز دان هستند. در اینجا است که دیگر همه‌کاره و هیچ‌کاره معنایی پیدا نمی‌کند زیرا که نویسنده معتقد است در دنیای امروزی برخلاف باور همگان تخصص‌گرایی، راه کامیابی و پیشرفت نیست و آن‌هایی موفق خواهند بود که چند جانبه عمل می‌کنند. در کتاب وسعت یا عمق با این واقعیت روبه‌رو خواهیم شد که حتی نوبلیست‌های معروف نسبت به همکارانشان که کم‌تر شناخته شده‌اند،‌ بیست و دو برابر بیشتر به سایر علایقشان مانند موسیقی و ورزش پرداخته‌اند و این واقعیت را بیان می‌کند که دنیا در حال حاضر به آدم‌هایی نیاز دارد که قدرت تفکر انتزاعی داشته باشند. یعنی افرادی که بتوانند در چند جهت فکر کنند و توان حل مساله برای موضوعات مختلف را داشته باشند.
در این کتاب با دو محیط بدقلق و خوش‌قلق آشنا خواهید شد و یاد خواهید گرفت که هر نوع تیپ اخلاقی برای چه محیطی مناسب است و در نهایت با خواندن این کتاب درخواهید یافت که نه‌تنها یک اقیانوس با عمق یک سانت بد نیست که نیاز امروزه‌ی جهانی است که تخصص‌گرایی در آن موج می‌زند و عمر انسانی کمتر از آن است که فقط صرف آموختن یک مهارت شود.

برشی از متن کتاب وسعت یا عمق

نیک سال و چهار روز پس از آنکه جنگ جهانی دوم در اروپا با تسلیم بی‌قید و شرط پایان یافت، لاشلو پولگار در شهر کوچکی در مجارستان به دنیا آمد و بذر خانواده‌ای جدید کاشته شد. او هیچ پدربزرگ و مادربزرگ و قوم‌وخویشی نداشت؛ همه آن‌ها در هولوکاست جانشان را از دست داده بودند، همچنین همسر اول پدرش و پنج فرزندشان. لاشلو بزرگ شد و تصمیم گرفت تشکیل خانواده دهد، خانواده‌ای خاص.
او در دانشگاه به سراغ زندگی‌نامه‌ اندیشمندان افسانه‌ای، از سقراط گرفته تا آینشتاین، رفت و آن‌ها را بادقت خواند و از این راه خود را آماده ی پدر شدن کرد. لاشلو به این نتیجه رسید که آموزش به شیوه سنتی دیگر کارآمد نیست و اگر درست و به‌موقع شروع کند می‌تواند از فرزندانش نابغه بسازد. با این کار، چیز بسیار بزرگ‌تری را نیز اثبات می‌کرد: اینکه قالب هر کودک را می‌توان به گونه‌ای شکل داد که در هر رشته‌ای به بالاترین درجه برسد. او فقط به همسری احتیاج داشت که در این برنامه همراهی‌اش کند.
دوستِ مادر لاشلو دختری به نام کلارا داشت. در سال ۱۹۶۵، کلارا به بوداپست رفت و در آنجا شخصاً با لاشلو ملاقات کرد. لاشلو برای به‌دست‌آوردن او زحمت زیادی نکشید؛ در همان دیدار اول به کلارا گفت که قصد دارد شش فرزند داشته باشد و آن‌ها را طوری بار آورد که به افرادی برجسته ‌تبدیل شوند. کلارا به خانه بازگشت و با بی ‌میلی ماجرا را برای پدر و مادرش توصیف کرد: «خیلی آدم جالبی بود، اما نمی‌توانم به ازدواج با او فکر کنم» آن‌ها به تبادل نامه ادامه دادند. هر دو معلم بودند و توافق داشتند که نظام آموزشی در مدارس به‌ شدت ناکارآمد است و به قول لاشلو فقط برای تولید «توده‌ای از افراد متوسط خاکستری» ساخته شده است. پس از یک سال و نیم نامه‌نگاری، کلارا متوجه شد که صمیمیت مکاتبه‌ای ویژه‌ای بینشان شکل گرفته است. لاشلو سرانجام نامه‌ای عاشقانه نوشت و در پایانِ نامه به کلارا پیشنهاد ازدواج داد. آن‌ها ازدواج کردند، به بوداپست نقل مکان کردند و دست به کار شدند. در اوایل سال ۱۹۶۹ سوزان به دنیا آمد و آزمایش آن‌ها آغاز شد.
لاشلو شطرنج را برای اولین نابغه انتخاب کرد. در سال ۱۹۷۲، یک سال قبل از شروع آموزش سوزان، بابی فیشر آمریکایی در «بازی قرن» بوریس اسپاسکی روسی را شکست داده بود. این بازی در هر دو نیم‌کره نماینده جنگ سرد محسوب می‌شد و این‌گونه بود که شطرنج ناگهان به فرهنگ عامه‌پسند راه یافت. 

کتاب صوتی وسعت یا عمق 

کتاب صوتی وسعت یا عمق در سایت فراکتاب موجود نمی باشد.

کتاب وسعت یا عمق pdf

دانلود رایگان کتاب وسعت یا عمق و کتاب الکترونیکی آن در سایت فراکتاب موجود نمی‌باشد.

خرید کتاب وسعت یا عمق 

برای خرید کتاب چاپی وسعت یا عمق به سایت فراکتاب مراجعه و آن را تهیه کنید و از خواندن آن لذت ببرید.

خرید کتاب وسعت یا عمق

مشخصات کتاب تولد در لس آنجلس را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

مشخصات
ناشر: ترجمان علوم انسانی
نویسنده: دیوید آپستین
مترجم: عرفانه محبی جهرمی
تعداد صفحه: 392
موضوع: موفقیت و سبک زندگی
قالب: چاپی با تخفیف ویژه
صفحات کتاب :
392
کنگره :
Z1035‬‬
دیویی :
028/1
کتابشناسی ملی :
7513685
شابک :
978-600-8091-81-3
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه وسعت یا عمق؟