دانلود کتاب شعائر حسینی

بررسی فقهی قمه زنی، تعزیه خوانی، لباس سیاه و حمل علم و نخل

امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 37,500
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب شعائر حسینی

کتاب شعائر حسینی نوشته حجت الاسلام نادعلی علی نیا خطیر از مدرسین حوزه علمیه قم می باشد که در مورد بررسی فقهی رسومی همچون قمه زنی، تعزیه خوانی، لباس سیاه و حمل علم و نخل می پردازد.
هدف از نگاشتن این کتاب، منتشر کردن یک اثر فقهی جامع به زبان فارسی، در مورد شعائر حسینی و بررسی شیوه های جدید آن است که این موضوع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

 

نویسنده کتاب شعائر حسینی

نویسنده کتاب شعائر حسینی نادعلی علی نیا خطیر است که در این اثر تلاش کرده است تا شعائر حسینی را در قدم اول از نگاه قواعد فقهی و دیدگاه فقها مورد بررسی قرار دهد.
همچنین این اثر در قدم دوم، بُعد حکومتی آن را نیز نشان داده و وظیفه حاکم اسلامی در این‌ باره را پی می گیرد. بنابراین، تحقیق حاضر مشتمل بر مباحث مقدماتی و شش فصل جداگانه است. شایان ذکر است که این اثر توسط انتشارات دفتر نشر معارف به انتشار رسیده است.

 

موضوعات و فصول اصلی کتاب شعائر حسینی

  1. مفهوم‌ شناسی شعائر حسینی (مقدسات)
  2. حاکم اسلامی و اقامه شعائر حسینی
  3. جایگاه گریستن و گریه برای امام حسین(ع) در اسلام
  4. بررسی حکم قمه ‌زنی در فقه شیعی
  5. تعزیه‌ خوانی (شبیه‌ خوانی)
  6. پوشیدن لباس سیاه از نگاه فقه و فقها

 

دانلود کتاب شعائر حسینی (pdf)

در فروشگاه اینترنتی فراکتاب امکان دانلود کتاب pdf شعائر حسینی فراهم شده است و شما می توانید این اثر را در قالب یک کتاب الکترونیک تهیه کنید.

دانلود کتاب pdf شعائر حسینی

 

بخشی از متن کتاب شعائر حسینی

شعائر حسینی هم‌چون سایر شعائر دینی، تأثیر شگرفی در زنده نگه‌داشتن روحیه دینی و حفظ امنیت اسلامی متدینین، به خصوص شیعیان و یأس و ناامنی دشمنان اسلام داشته است.
اهل ‌بیت عصمت و طهارت(ع) با زبان‌های گوناگون و رفتارهای عملی خود به تکریم و تعظیم مجالس سوگواری آن حضرت همّت گماشتند. 

برخی از شعائر حسینی و بعضی از انواع عزاداری‌های نوظهور مانند قمه ‌زنی، از مسیر حقیقی خود خارج شده و به جای آن‌که تبلیغی آشکار و محکم برای دین حنیف اسلام و مکتب حقّه جعفری به شمار آید و دشمنان را مأیوس سازد، تأثیری معکوس داشته است.
به همین دلیل نقش حاکم اسلامی در این‌جا کاملاً روشن می ‌شود تا مسیر عزاداری به سمت و سویی هدایت نشود که مقصود و مطلوب دشمنان است.»

صفحات کتاب :
279
کنگره :
BP260/3‏‫‭/ع86ش7 1395
دیویی :
297/74
کتابشناسی ملی :
4125845
شابک :
978-964-531-919-7
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه شعائر حسینی