امتیاز
5 / 4.0
خرید الکترونیکی (EPUB)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 21,600
خرید چاپی
72,000
15%
ت 61,200
نظر شما چیست؟

داستان کتاب من بر میگردم درباره زبیده خاتون، بانوی قصر و همسر هارون الرشید است. هارون و وزرایش در مورد عقیده‌ی زبیده دچار تردید شده‌اند و از او می‌خواهند هرچه زودتر معلوم کند که شیعه است یا نه.

معرفی کتاب من بر می گردم

معشوق برای رسیدن به عشق، خودش را به آب‌وآتش می‌زند. اما گاهی بعد از چشیدن طعم شیرین وصال می‌فهمد انتخابش غلط بوده است. در بعضی موارد حتی آن عشق سوزان تبدیل به نفرت می‌شود. کتاب من بر می گردم روایتگر چنین عشقی است. عشقی که در 1300 سال پیش رخ‌داده است و معشوق را بر سر دوراهی قرار می‌دهد. 
فاطمه دولتی کتاب را تألیف کرده و نشر جمکران آن را در سال 1399 روانۀ بازار کرده است. 

خلاصه کتاب من بر میگردم 

زبیده همسر و بانوی قصر هارون‌الرشید ماجرای عشقش را روایت می‌کند. این عشق در 17 سالگی به جان زبیده افتاد و درنهایت به وصال منجر شد. رنج‌های زبیده بعد از رسیدن به معشوق شروع شد. آنجا که دید هارون چه ظلم‌هایی که در حق شیعیان نمی‌کند. این عشق آتشین با دیدن این ظلم‌ها آرام‌آرام به سردی می‌رود و بعد از شهادت امام موسی ‌کاظم، به دست هارون به نفرت تبدیل می‌شود.  
در شبی هارون و وزرایش زبیده‌خاتون را تحت‌فشار قرار می‌دهند که  معلوم کند شیعه است یا نه؟ درست در همان شب پیرزنی پررمز و راز اما شیعه قدم به عمارت هارون می‌گذارد و می‌خواهد زبیده‌خاتون را ببیند. در این دیدار حبابۀ پیر ماجرای شش زن را تعریف می‌کند. تمامی این زن‌ها یک نقطۀ مشترک دارند.
همۀ آن‌ها در دوراهی عافیت‌طلبی و نپذیرفتن  ننگ قرار می‌گیرند و دست به انتخاب می‌زنند. حبابه با روایت زندگی این شش شیر زن می‌خواهد به زبیده نشان دهد راه درست کدام است و از چه مسیری باید ادامۀ زندگی‌اش را بگذراند. سمیه مادر عمار بن یاسر، قنوا دختر رُشَید هجری، ام خالد، صیانه مشاطۀ دختر فرعون، ام ایمن و برکت شش زنی هستند که حبابه سرگذشتشان را برای زبیده روایت می‌کند. 
کتاب پر است از ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم حتی تا پای جان. بعد از خواندن کتاب در دوراهی‌های زندگی یاد زنان این کتاب خواهید افتاد. این زن‌ها می‌شوند چراغ و گوشه‌ای از مسیر حق‌طلبی را برایتان روشن می‌کنند. 

کتاب من برمیگردم pdf

نسخه الکترونیک این کتاب با استفاده از فایل epub تولید و عرضه شده است که نسبت به فایل pdf امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. با نصب نرم افزار فراکتاب می‌توانید نسخه الکترونیک را برای مدت حدود ده دقیقه رایگان مرور نمایید و امکانات نسخه الکترونیک را بررسی کنید.

کتاب من بر می‌ گردم برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب من بر می گردم  برای تمام کسانی که به رمان‌های تاریخی علاقه‌مند هستند، مفید است. اگر حتی به این رمان‌ها علاقه‌ای ندارید بازهم توصیه می‌کنیم این کتاب را ورق بزنید. زیرا در بزنگاه‌های زندگی، جایی که طناب ضخیم عافیت‌طلبی دور گردن می‌پیچد شاید این زن‌های توی این کتاب بتوانند در انتخاب مسیر صحیح کمکی باشند. 

موضوع کتاب من برمیگردم

این کتاب داستان زبیده همسر هارون الرشید خلیفه عباسی است که بر اساس مستندات تاریخی در قالب رمان نگاشته شده است.

نویسندۀ کتاب را  بیشتر بشناسیم

فاطمه دولتی از نویسنده‌های جوان کشورمان است. او در بیستم بهمن‌ماه سال 73 در فومن به دنیا آمد. تحصیلات حوزوی‌اش را تا سطح دو ادامه داد و برای مقطع فوق‌لیسانس در رشتۀ مطالعات زنان پذیرفته شد. فاطمه دولتی باوجود سن کمش آثار متعددی را تألیف کرده است. سر بر دامن ماه، پسرم حسین، شب چهلم، بی‌نمازها خوشبخت‌ترند و راز سربند ازجمله آثار او هستند. 
در کارنامۀ او علاوه بر تألیف کتب مختلف، عضویت در هیئت تحریریۀ ماهنامۀ پیام زن و رشد خانواده هم دیده می‌شود. 

بخش‌هایی از کتاب

زن‌ها موجودات عجیبی هستند، گاهی به‌غایت دل‌رحم و گاهی به‌غایت سنگ دل. چه می‌شود که زنان از یاد می‌برند خدا آن‌ها را از یک جنس آفریده؟ یعنی دختر فرعون لحظه‌ای به صیانه فکر نکرده است؟ به قلب شکنندۀ زنانه‌اش، به سینه‌های پرشیر مادرانه‌اش، به چشم‌های بی‌فروغ تازه عشق ازدست‌داده‌اش؟ حبابه نیم‌نگاهی به من می‌اندازد: 
•    فرعون که بر تخت نشست صیانه را با دستانی بسته مقابلش انداختند. فرعون پوزخندی زد و گفت: «سرت را بالا بگیر» و صیانه خیره شد به چشمان او. سربازها دورتادور ایستاده بودند، زنان و مردان قصر نیز آمده بودند تماشا. آسیه هم بود، با تشویشی که از چهره‌اش می‌بارید.
فرعون فریاد زد: «بگو که من خدای تو هستم و بی‌هیچ حرفی به سمت خانه‎ات برو» صیانه اما لب‌های خشکش را تر کرد و با صدایی محکم جواب داد: «خدای من خدای یکتاست. خدایی که خدای همه است. خدای من، تو و موسی.» دندان‌قروچۀ فرعون دل صیانه را لرزاند اما خودش را نباخت. او مانند تو درونش ویران می‌شد اما می‌توانست ظاهرش را حفظ کند. 

خرید کتاب من برمیگردم

از طریق اپلیکیشن فراکتاب امکان خرید نسخۀ چاپی هم فراهم  است. سبد خریدتان اگر به سقف معینی برسد ارسال به تمام ایران رایگان خواهد بود. علاوه بر ارسال رایگان می‌توانید از تخفیف‌های متعددی که برای کتاب‎ها گذاشته‌ایم استفاده کنید. برای خرید نسخۀ الکترونیکی یا چاپی من بر می‌گردم تردید نکنید و همین حالا خرید را لمس کنید. 

خرید کتاب من برمیگردم مشخصات رمان من بر میگردم در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: کتاب جمکران
نویسنده: فاطمه دولتی
تعداد صفحه: 192
موضوع: رمان عاشقانه مستند تاریخی
قالب: الکترونیک و چاپی

 

صفحات کتاب :
192
کنگره :
‏‫‬‮‭PIR8343
دیویی :
8فا3/62
کتابشناسی ملی :
5987131
شابک :
978-964-973-634-1
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه من بر می گردم