امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 3,750
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب عاشورا؛ بازخوانی مفاهیم وشیوه های احیا

کتاب عاشورا؛ بازخوانی مفاهیم وشیوه های احیا، ترجمه کتاب عاشورا قراه فی المفاهیم واسالیب الاحیاء نوشته احمد حسین الخشن می‌باشد. این کتاب در اصل مجموعه مقالاتی بوده است که در موضوعات مختلف نگاشته شده است؛ ولی وجه جامع آن، دغدغه حفظ پاکی و خلوص تصویر عاشوراست. کتاب عاشورا؛ بازخوانی مفاهیم و شیوه های احیا در دو فصل اصلی تبیین شده است. بخش اول، به پاره‌ای از مفاهیم ساختگی‌ای که انقلاب حسینی در اصلاح آن‌ها نقش ایفا کرده است می‌پردازد و بخش دوم از اهداف و شیوه‌های احیای عاشورا سخن می‌ گوید.

موضوعات این کتاب «عاشورا» نوشته احمد حسین الخشن در راستای همین اصلاحاتی است که از جعل و انحراف افکار پرده برمی دارد. بخش اول به پاره ای از مفاهیم ساختگی ای که انقلاب حسینی در اصلاح آن ها نقش ایفا کرده است می پردازد و بخش دوم از اهداف و شیوه های احیای عاشورا سخن می گوید.

گزیده کتاب عاشورا؛ بازخوانی مفاهیم وشیوه های احیا

عاشورا انقلابی بوده و خواهد بود که بهره هایش را پایانی نیست و مکتبی بوده و خواهد بود که چشمه پرآبش خشک نمی گردد و یادی بوده و خواهد بود که هر زمان نو و تازه می شود… ولی جایگاه انقلاب های تحول آفرین اینگونه است که به مرور زمان، تفسیر اشتباه، پیامشان را تحریف می کند یا از آن ها در جهاتی که با اهداف و آرمان هایشان هم خوانی ندارد سوءاستفاده می شود و عاشورا، این مکتب جاودانه، نیز از جعل و تحریف در امان نبوده است، از این رو پیوسته نیاز به مراقبت هوشیارانه ای در برابر تحریف ها و جعلیات دارد. متاسفانه انقلابی که پرچم اصلاح را برافراشت و عنوانش «فقط برای اصلاح در امت جدم قیام کرده ام…» بود، نیازمند بازخوانی مجدد، اصلاح بعضی از شیوه های احیای خود و تفسیر مفاهیم و تبیین مقاصدش گشته است...

صفحات کتاب :
148
کنگره :
‏‫‭BP41/5‏‫‭/خ53ع2041 1395
دیویی :
‏‫‭297/9534
کتابشناسی ملی :
4397708
شابک :
‫‭978-600-441-056-4
سال نشر :
1395

کتاب های مشابه عاشورا؛ بازخوانی مفاهیم و شیوه های احیا