امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 6,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب فردا مرا خواهید شناخت

کتاب فردا مرا خواهید شناخت به اوضاع روزگار پس از رحلت پیامبر اکرم و اتفاق هایی که برای ولایت و سرپرستی مسلمین افتاد می پردازد. در فصل اول درباره وضعیت جامعه و سوء استفاده از فاهم بودن زمینه، چگونگی جو سازی های مغرضان، سطح آگاهی و فهم جامعه، شکیبایی و تلاش های حضرت در دوران غاصبان ولایت و برخورد حضرت در ماجرای قتل عثمان می خوانیم. فصل دوم به چگونگی انتخاب حضرت به خلافت می پردازد. در فصل سوم وضعیت جامعه اسلامی پس از یک دوره طولانی بدعت و بحران زدگی بررسی می شود. در فصل چهارم نوع حکومت داری حضرت علی علیه السلام و سیاست های حکومت داری ایشان مورد بررسی قرار گرفته است و در فصل پنجم تلاش مخالفان این نوع حکومت و مخالفت و جو سازی علیه حضرت مطرح شده است.

عناوین فصل های کتاب فردا مرا خواهید شناخت از این قرار است:

مقدمه

روزگار تلخ شکیبایی

انتخاب پیشوایی فرزند ابوطالب(ع)

بحران در آستانه خلافت

سیاست مدارتر از حضرت علی بن ابی طالب(ع)

حکومت و مخالفان» تدوین شده که هر فصل شامل عناوین مختلفی است

گزیده کتاب فردا مرا خواهید شناخت

روزگار اینک ما در پاره‌ای مسایل، از عصر مردمان غارنشین بسیار خفت بارتر است. آنان حیوان شکار می‌کردند و انسان می‌ماندند و امروزیان انسان شکار می‌کنند تا حیوان باقی بمانند. نوادگان آن انسان ساده غارنشینی که پلیدی را نیز به قصر ناپاکی جستجو نمی‌کرد، اینک از صنعت و فناوری پیشرفته بهره‌مند شده‌اند و دیگر خود را نیازمند پیامبر آسمانی نمی‌شناسند. اینان خود پیامبر خویش‌اند.

صدها گواه تاریخی همچون برهان منطقی می‌توان ارائه کرد که تمامی مشکلات پدید آمده در حکومت امیرمؤمنان علی(ع) نتیجه عملکرد حاکمان قبل از وی بوده است. پیشینیان آن حضرت امور را به گونه‌ای طراحی و اجرا کردند که اگر روزی حکومت نصیب آن حضرت شود پیروزی آن جناب در دستیابی به حکومت آرام، غیرممکن باشد. هیچ‌یک از مشکلات حکومت حضرت به سبب روش سیاسی آن حضرت پدید نیامده است و انحراف امت از روش رسول خدا(ص) مهم‌ترین عامل ناکامی طرح‌های فرزند ابوطالب(ع) بود و آن انحراف نیز پیشتر به دست دیگران پدید آمده بود.»

صفحات کتاب :
111
کنگره :
BP37/35‏‫‭/غ83ف4 1393‬
دیویی :
297/951
کتابشناسی ملی :
3476588
شابک :
978-964-531-632-5
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه فردا مرا خواهید شناخت