امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب وقف از منظر آیات و روایات

کتاب وقف از منظر آیات و روایات، به زبان فارسی، کتابی است ارزشمند که علی اکبر تقی زاده نوشته است. وقف به دلیل آثار و کارکردهای گسترده و پایداری که دارد از دیر باز مورد توجه شخصیت های حقوقی و حقیقیِ فرهنگ های مختلف در طول تاریخ بوده است. در دین مبین اسلام نیز که آخرین دین الهی است این موضوع مورد توجه قرار گرفته است و آیات و روایات فراوانی ناظر به این موضوع می باشد.

 پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه (ع) پیشگامان عمل به این آموزه دینی بوده اند. مسلمین صدر اسلام نیز هر کدام به مقدار توان خود سعی می کردند در لیست واقفین قرار گیرند. اندیشمندان اسلامی نیز تا کنون از پرداختن به این موضوع در پژوهش های خود غفلت نورزیده اند و از زوایای گوناگون فقهی، حقوقی، تاریخی و مانند آن به این موضوع پرداخته اند. ولی یکی از مباحثی که تاکنون مغفول مانده و کمتر به آن پرداخته شده است، بررسی آیات و روایاتِ ناظر به وقف است. لذا بنا بر پیشنهاد آستان قدس رضوی، با بضاعتِ علمیِ اندک خود در صدد برآمدیم تا این موضوع را در آئینۀ آیات و روایات بررسی کنیم تا فتح بابی برای پژوهشگران گردد و پژوهشی در خور این موضوعِ مهم عرضه کنند و نواقص این اثر را برطرف سازند.

گزیده کتاب وقف از منظر آیات و روایات

آیات فراوانی در قرآن کریم وجود دارد که انسان ها را تشویق می کند تا برخی از اموال خود را برای آخرت خودشان ذخیره سازی کنند و قبل از آنکه خود به عالم آخرت بروند، بخشی از اموالشان را برای استفاده خود در عالم آخرت بفرستند. لذا امام سجاد(ع) به نیازمندانی که از حضرت کمک مالی دریافت میکردند می فرمود: آفرین به کسی که زاد و توشه مرا به سوی آخرت حمل می کند. از برترین راه های پیش فرست بخشی از اموال، استفاده از قانون وقف است.


صفحات کتاب :
150
کنگره :
BP193/2‏‫‬‭‬‭/ت7و7 1392
دیویی :
297/372
کتابشناسی ملی :
3251378
شابک :
978-600-299-099-0
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه وقف از منظر آیات و روایات