امتیاز
5 / 4.2
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
42,000
50%
ت 21,000

نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب کف خیابون 1

کتاب کف خیابون 1 یک مستند داستانی است که از گرفتاری یک خانواده فقیر با شوی مد و لباس در دام سرویس‌های جاسوسی بیگانه و شبکه بهائیت شروع می‌شود. این سرویس‌های جاسوسی حدود 500 نیرو که تعداد زیادی از آن‌ها ایرانی هستند و به فارسی مسلط با پشتیبانی مالی ترکیه و عربستان و برای اثرگذاری در ماجراهای سال 88 از زمین و دریا و هوا وارد ایران می‌کنند و بیشترشان را در تهران مستقر می‌کنند. این کتاب جلد اول مجموعه دوجلدی کف خیابون است. نویسنده کتاب کف خیابون 1 محمدرضا حدادپور جهرمی است که تا به امروز آثار زیادی را در ژانر امنیتی و سیاسی و همچنین مسائل دینی نگاشته است.

اطلاعات بیشتر در مورد کتاب کف خیابون 1

مستند داستانی کتاب کف خیابون 1 به بررسی بخشی از رویدادهای خاص مربوط به فتنه 88 پرداخته است و حاصل اطّلاعات سوخته و جمع‌آوری شده توسّط نویسنده است. این داستان از خودکشی نوجوانی به نام افشین، به دلیل بی‌بند‌وباری‌های مادر و خواهرش آغاز می‌شود. سپس با درایت، کاردانی و فداکاری تیم امنیتی چهارنفره محمد، ابوالفضل، خانم عبداللهی و 233 و همکاری‌های افشین، منجر به شناسایی سازمان‌هایی مانند MI6 از کشور انگلستان و مؤسسه تحقیقاتی مطالعات بنیادی خاورمیانه در پاکستان می‌شود که در پوشش مزون و شو و ...، فعالیت‌های گسترده خود را برای فتنه و کودتا در انتخابات سال 88 سازماندهی می‌کنند.

متن کتاب کف خیابون 1

مامان رفت توی آشپزخونه، دیگه رو تمام حرکات و کارای مامان حساس شده بودم، یواشکی حواسم حتی به آب خوردنش هم بود. رفت سراغ تلفن خونه، داشت شماره می‌گرفت که من رفتم نشستم پیش تلفن توی حال، آروم گوشیو برداشتم جوری که متوجه نشه؛ وقتی بوق خورد، دیدم افسانه گوشیو برداشت، بعد از سلام و احوالپرسی، مامانم با دلخوری گفت: «افسانه ور پریده چرا نگفتی صاب کارت مرد هست؟!» افسانه هم بلند خندید و گفت: «ای بابا! از وقتی برگشته مزون، همنیجوری داره پیش همه ازت تعریف میکنه! مثل اینکه پیش مامان گلم بهش خوش گذشته بوده!» من داشمت روانی می‌شدم، خیلی اعصابم خورد بود؛ اما مامان جوابی داد که منو آتیش زد، به افسانه گفت: «جدا؟! بهش خوش گذشته بود؟!!! افسانه گفت: «آره مامانی! پس چی؟ مامان به این نازی! راستی بهم گفته که قراره بیایی مزون پیش خودمون کار کنی!!» مامان گفت: «حالا گفتم درباره‌اش فکر میکنم. خیلی خودمو مشتاق نشون ندادم، ببینم چی میشه حالا! کی میای ور پریده؟»

نقد کتاب کف خیابون 1

نویسنده کتاب کف خیابون 1 روحانی و طلبه علوم دینی است، استفاده او از داستان برای بیان مستندات امنیتی، اخلاقی و اجتماعی کار بسیار هوشمندانه‌ای است. پیگیری و همتش در ابتدای راه در جذب مخاطب در کانال تلگرام نیز قابل تأمل است. اما اشارات جنسی در آثار حدادپور چهرمی فراوان است و شاید به خاطر انتخاب موضوع آثارش این جنبه پررنگ شده است اما به هر حال این حجم از مضامین جنسی باعث مخالفت‌هایی برای رویه او شده است.

همچنین در برخی از زوایای داستان کف خیابون معماهای حل نشده و شاید اشتباهات محتوایی به چشم می‌خورد، مثل رها شدن سرنوشت نهایی افشین و خانواده‌اش و یا سردرگمی نیروهای امنیتی و دامنه دار شدن فتنه در سال 88 علارقم شناسایی همه عوامل اصلی موثر در آن به ادعای نویسنده کف خیابون. همچنین قهرمان پردازی 233 در کف خیابون بسیار دور از باور است. یا اشاره می‌شود که MI6 با کمک نیروهای نفوذی خود در نیروی‌های امنیتی ایران متوجه نفوذ ایران در شبکه عریض و طویل خود شده است و حتی یکی از نیروهای امنیتی ایران را شهید می‌کنند اما تا پایان داستان نیروهای MI6 در ایران طوری رفتار می‌کنند که مشخص است اصلا متوجه شناسایی خود و نفوذ نیروهای امنیتی ایران در بینشان نشده‌اند.

کتاب کف خیابون 1 را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب داستان کف خیابون 1 را به کسانی که به کتاب‌های با درونمایه مشکلات امنیتی، اجتماعی و سیاسی علاقه‌مندند پیشنهاد می‌کنیم.

محمدرضا حدادپور جهرمی

محمد رضا حدادپور جهرمی در اردیبهشت 1363 در شهر جهرم استان فارس متولد شد. او از اساتید حوزه علمیه جهرم است و هم اکنون معاونت پژوهشی این حوزه را بر عهده دارد. شروع نویسندگی حجت الاسلام حدادپور با کانال تلگرامی دلنوشته‌های یک طلبه در سال 1395 است که با بازخوردهای مثبت فروانی همراه بود. پس از آن همان کتاب‌های فراوانی از ایشان منتشر شده که فروش قابل توجهی را به خود اختصاص داده اند. با توجه به عقد قرارداد با انتشارات حداد، همه آثار ایشان در فراکتاب به صورت دیجیتال در دسترس شماست. حدادپور جهرمی در جایی گفته که داستان‌های جذابش را با درون مایه واقعیت و با استفاده از اطلاعات سوخته منتشر شده می‌سازد و شاید دلیل جذابیت آثار وی همین استفاده از واقعیت و اطلاعات خاص امنیتی باشد.

کتاب کف خیابون 1 pdf رایگان

با نصب نرم افزار فراکتاب می‌توانید همه کتاب همه کتاب‌های الکترونیک و صوتی و این کتاب را در فراکتاب برای مدت محدود به صورت رایگان مرور کنید. کتاب کف خیابون pdf رایگان به صورت جداگانه در فراکتاب وجود ندارد و ناشر نیز اجازه دانلود رایگان کتاب کف خیابون 1 را نداده است. نویسندگی یک شغل است و ناشر و نویسنده و سایر عوامل درگیر در تولید کتاب از آن ارتزاق می‌کنند  با دانلود پی دی اف کتاب کف خیابون باعث تضییع حق آن‌ها خواهید شد.

خلاصه کتاب کف خیابون 1

داستان از خودکشی افشین که پسری نوجوان است شروع می‌شود. او با مادر و خواهرش افسانه یک خانواده سه نفره فقیر را تشکیل می‌دهند. افشین در یک تعویض روغنی در حال کار کردن است و با گرفتن مساعده از صاحب کارش پول شهریه ترم اول دانشگاه آزاد خواهرش را تأمین می‌کند. پس از مدتی ابتدا خواهر و بعد مادرش دچار بی‌بند و باری می‌شوند و افشین به این دلیل اقدام به خودکشی می‌کند. محمد، ابوالفضل، عبدالهی و 233 چهار مامور یک تیم امنیتی هستند که وارد ماجرا می‌شوند و با کمک‌های افشین به شناسایی رد پای سرویس‌های جاسوسی کشورهای انگلیس، اسرائیل، آمریکا، پاکستان و ترکیه می‌رسند. هدف این تیم‌های جاسوسی که در پوشش مزون‌های لباس و ... فعالیت می‌کنند اثرگذاری در فتنه 88 است. آن‌ها با قاچاق خودخواسته زنان و دختران ایرانی به خارج از کشور زمینه بی‌بند و باری بیشتر زنان این مرز و بوم را فراهم می‌کنند. از همچنین از این زنان و دختران برای اهداف سیاسی و امنیتی خود استفاده می‌کنند.

مدیریت و انتقال این زنان و دختران به خارج از کشور توسط افرادی با گرایش مذهب انحرافی بهاییت و افراد بعضا با نفوذ دولتی و صاحب منصب در ارکان مهم کشور است. پس از بازگشت تیم اعزامی بهائیت(و در واقع Mi6) از پاکستان، چهار زن در این گروه چهار کار کلیدی در فتنه 88 را بر عهده دارند که همه در رصد تیم امنیتی ایرانی درگیر در ماجرا هستند اما در نهایت با اینکه همه دستگیر می‌شوند ولی ...

دانلود کتاب کف خیابون

برای دانلود کتاب کف خیابان در نسخه دیجیتال و در نرم افزار  فراکتاب می‌توانید اقدام کنید. کتاب کف خیابون 1 | محمدرضا حدادپور جهرمی مشخصات کتاب کف خیابون 1 را در جدول ذیل ببینید.

مشخصات
ناشر: حداد
نویسنده: محمدرضا حدادپور جهرمی
زبان: فارسی
تعداد صفحه: 308
موضوع: مستند داستانی

 

صفحات کتاب :
308
کنگره :
‏‫‬‮‭PIR8341‭‬ ‭/د13‏‫‬‭‮‬‮‭ک7 1397
دیویی :
‏‫‭8‮فا‬3/62
کتابشناسی ملی :
5175461
شابک :
978-622-00-0290-1
سال نشر :
1397

کتاب های مشابه کف خیابون 1