امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 22,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب چرا شیعه هستم؟!

برای هر انسانی مهم است که بداند آراء و اعتقادات او چه منابعی دارد و سرچشمه آن از کجاست، اما مهم‌ترین و پرفایده‌ترین روش اثبات حقانیت دین یا مذهبی این است که دلایل حقانیت آن را از منابع مهم‌ترین رقیبان خود بیرون آورد، یعنی با استفاده از روش منطقی معروف که مبتنی بر پوشش و اقرار است، دلایل و مبانی حقانیت مذهب خویش را اثبات کند. بیش از نود و پنج درصد منابعی که در کتاب چرا شیعه هستم؟! استفاده شده است، همگی از منابع مهم و دست اول اهل تسنن است که به اعتراف اهل فضل از بهترین شیوه‌های اثبات حقانیت است. 

اگر ما معتقدیم که یگانه راه نجات, مکتب اهل بیت علیهم‌السلام است و اهل سنت واقعی در اصل شیعیان هستند، پس باید به خود زحمت اثبات و گفتگوهای منصفانه با دیگر مذاهب را بدهیم هرچند که تجربه ثابت کرده که مخالفان شیعه آن چنان که باید و شاید تن به مناظره نمی‌دهند اما این دلیل بر آن نمی‌شود که شیعیان نیز مانند آنان رفتار کنند.

گزیده کتاب چرا شیعه هستم؟!

کتاب چرا شیعه هستم؟! شیعه را برای پاسخگویی و دفاع مختصر و مفید آماده می‌کند. در این کتاب ابتدا اثبات توحید و وحدانیت منبع واجب الوجود، ضرورت وجود دین و ضرورت وجود سفیر (نبی) و پیامبران تبلیغی طبق اعتقادات شیعه مورد بررسی قرار گرفته است. سپس به بررسی تطبیقی اثبات مسئله امامت و وجوه مشترک و متمایز آن از دیدگاه فریقین و اثبات حقانیت تشیع در منابع اهل سنت پرداخته شده است زیرا بیشترین درگیری‌های فکری و اعتقادی فریقین (شیعه و سنی) در همین دو مسئله می‌باشد.

کنگره :
‏‫‭BP212/5‬‬
دیویی :
‏‫‭297/417‬‬
کتابشناسی ملی :
7340765
شابک :
978-622-97426-0-0
سال نشر :
1399
صفحات کتاب :
166

کتاب های مشابه چرا شیعه هستم؟!