نظر شما چیست؟

معرفی کتاب مرد آبستن

کتاب مرد آبستن نوشته حلیم یوسف با ترجمه محمد تقوی گلیان توسط انتشارات افراز منتشر شده است. داستان حلیم یوسف، از درون پر از درد و لذت است. نه به خاطر موضوعات مهم، و نه به خاطر تکنیک های مدرن، بلکه به این خاطر است که خودبخود و با عواطف گرم، نکات مهمی را می رساند و آگاهانه شبکه ای زنده و درهم تنیده از داستانی زیبا را به نمایش می گذارد و سبکبار اجازه می دهد که گاهی انسان به شخصیت های داستان بخندد و گاهی نیز اجازه می دهد انسان در تنهایی خودش بخندد.

گزیده کتاب مرد آبستن

یک شب در میان روی آرامگاه من می آید. ناسزا می گوید تا زمانی که خسته شود. کنار سرم ادرار می کند و با گله و شکایت شروع به گریه و زاری می کند. "تو ما را میان این نامردها رها و فرار کردی کچل!" فراموش می کند که من پدر او هستم. خاک گورم را کند و توله سگ را داخل چاله انداخت. به او می گفت: "برو پیش او، حرف هایم را به گوشش برسان، اگر نشنید، هر دو گوش هایش را بکن و پیش من برگرد!" چون از توله سگ صدایی شنیده نمی شد، سرش را لگد می کرد. صدای زوزه اش بیشتر می شد، با سنگ به او می زد تا استخوان هایش در هم بشکند. از زوزه های سگ خسته می شد. 

خودش شروع می کرد به زوزه کشیدن تند. گریه می کرد. شب بعد روی گورم نشسته بود. با دلی غمگین ترانه می خواند. حال این پسر غیر قابل باور است. می خواستم به او بگویم: "روی این زمین وسیع، تو اولین کسی نیستی که عاشق می شوی پسرم." قبل از تو افراد زیادی بودند و بعد از تو هم کسان زیادی خواهند آمد. زنان زیبای کمی هستند که کشته مرده آن ها از صد مرد کمتر باشند. تو خودت می دانی که از این درد چیزی نصیبت نمی شود. از این عشق حذر کن پسر!" اما من می دانستم، واژه های یک مردی که سال های زیادی از مرگش گذشته است، بیهوده است...

صفحات کتاب :
183
کنگره :
PK6908/9
دیویی :
891/5973‬
کتابشناسی ملی :
7362842
شابک :
978-600-326613-1
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه مرد آبستن