نظر شما چیست؟

معرفی کتاب چهل حدیث از امام هادی (ع)

کتاب چهل حدیث از امام هادی (ع) نوشته محمدجواد غفور زاده است که توسط انتشارات زائر رضوی منتشر شده است. بازخوانی سخنان گهربار امامانِ هدایت، ضرورتی فرا زمانی است که در هر روزگار و زمانی می تواند فرزندان آن روزگاران را به اندیشه ی درست و مسیر حق، رهنمون سازد. و شاید به همین دلیل است که در روایات، تأکید فراوانی برحفظ احادیث پیامبر صلی الله علیه و آله و اهل بیت آن حضرت شده است و حفظ و انتقال احادیث، ارج و اهمیتی فراوان یافته و پاداش بهشت برای آن مقرر گردیده است.


روشن است که انتقال و حفظ احادیث معصومین علیهم السلام به معنای حفظ و اشاعه ی گوهرهای بی بدیلی از دانش و حکمت است که از معدن الهی آن استخراج شده و همواره همچون چراغی روشن، راه فرزندان آدم را نورافشان می کند. حفظ چهل حدیث، مورد تأکید پیامبراعظم اسلام صلی الله علیه و اله و توجه ویژه ی عالمان دین بوده است.


از این رو اربعینی از سخنان امام هادی علیه السلام به همه ی دوستداران اهل بیت علیهم السلام تقدیم می گردد. تا مؤمنان از خورشید پر فروغ اندیشه ی آن حضرت، خوشه های نور بچینند و از فروغ عالم آرای آن، بهره ور گردند. کتاب چهل حدیث از امام هادی (ع) توسط اداره امور فرهنگی آستان قدس رضوی ترجمه و تدوین شده و در ذیل هر کدام از احادیث، اشعاری با نگاه به سخنان آن حضرت آورده شده است.

گزیده کتاب چهل حدیث از امام هادی (ع)


التواضع ان تعطی الناس ما تحب ان تعطاه

فروتنی در آن است که با مردم چنان باشی که دوست داری با تو چنان باشند.


جانا! به فروتنی، گر ایمان داری

یا میل، به رفتار کریمان داری

با مردم روزگار خود، همدل باش

آن گونه، که انتظار از آنان داری

صفحات کتاب :
40
کنگره :
‏‫PIR8152‭‬‭ /ف834‏‫‭‭چ94 1389
دیویی :
‏‫‭‭8‮فا‬1/62‬
کتابشناسی ملی :
‎1‎2‎0‎6‎9‎7‎8
شابک :
978-964-02-1074-1‬‬
سال نشر :
1389

کتاب های مشابه روشنای هدایت