امتیاز
5 / 0.0
دریافت الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
رایگان
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب منزلت زیارت


کتاب منزلت زیارت نوشته محمدباقر پورامینی است که توسط انتشارات زائر رضوی منتشر شده است. زیارت نشانی از محبت و شیدایی است و بیانگر زبان علاقه و ترجمانِ وابستگی قلبیِ زائر به امام. زمانی‌که زائر به زیارت امام مشرّف می ‌شود، در این بهشت، مهمان سفرۀ معنوی ولیّ خداست و با زیارت، شایستگی و موقعیت آن را می ‌یابد که زیر چتر عنایتش قرار گیرد. از این‌ رو به ‌هنگام زیارت، نسیم لطف امام‌ رضا علیه السلام به زائر می‌وزد و زمینۀ کسب فیض برای وی فراهم می‌ آید. او در آن هنگام می ‌تواند با توجه به ویژگی‌ ها و رعایت آداب زیارت، به بخشش گناه و رفع گرفتاری و رسیدن به مقصود خود امید داشته باشد.

 «منزلت زیارت» دریچه ‌ای به این اقبال و خواست زائران حرمِ دوست است. جلد پنجم این کتاب با عنوان «منزلت زیارت: ویژگی ‌ها و آداب زیارت امام‌ رضا علیه السلام» بخشی از پرسش‌ های بسیارِ زائران آستان رضوی را برای شناخت بیشتر از زیارت، پاسخ می دهد.


گزیده کتاب منزلت زیارت


زیارت به چه معناست؟ آیا همان دیدن است؟ رابطۀ زیارت و محبت چیست؟ اصولاً زیارت امام، ارتباطی با محبت به ایشان دارد؟ رابطۀ زیارت و دوری از گناه چیست؟ آیا در وقت زیارت می ‌توانیم انتظار بخشش داشته باشیم؟ آیا اهل ‌بیت علیهم السلام هم به زیارت تشویق می‌کردند و خود به زیارت می‌رفتند؟ آیا از پیامبر صلی الله علیه و اله سخن و نکته ‌ای دربارۀ زیارت امام‌ رضا علیه السلام بیان شده است؟ نمونه ‌هایی ذکر کنید.

دیویی :
‏‫‬‮‭297/957
کتابشناسی ملی :
3484930
شابک :
‏‫978-964-02-2041-2
سال نشر :
1393
صفحات کتاب :
132
کنگره :
‏‫‬‮‭BP47/35‏‫‬‮‭/پ9پ4 5.ج 1393

کتاب های مشابه منزلت زیارت