نظر دیگران

نظر شما چیست؟

معرفی کتاب برنامه بازاریابی در یک صفحه

آلن دیب، که یک کارآفرین سریالی و بازاریاب موفق است، در کتاب برنامه بازاریابی یک صفحه‌ای:‌ مشتریان جدید جذب کنید، درآمد بیشتری به دست آورید و متمایز شوید، روش و ابزاری ساده و سریع برای ساخت برنامه بازاریابی در اختیار ما قرار می‌دهد. این اثر جزوه شماره یک پرفروش‌ترین‌های سایت آمازون است.

این برنامه، واقعا یک صفحه‌ است و از 9 بخش تشکیل می‌شود. با کمک آن، به راحتی می‌توانیم مسیر بازاریابی خود را ترسیم کرده و آن را اجرا کنیم. برای ساختن و اداره یک کسب‌وکار موفق، باید از انجام فعالیت‌های بازاریابی تصادفی و پراکنده دست برداریم و از یک برنامه بازاریابی قابل اتکا و منسجم برای داشتن یک رشد پیوسته استفاده کنیم. به طور سنتی، تهیه برنامه بازاریابی، یک فرآیند دشوار و زمان‌‌بر است و به همین دلیل هم به ندرت انجام می‌شود.

صرف نظر از این که تازه شروع کرده باشید یا یک کارآفرین با سابقه باشید، کتاب برنامه بازاریابی یک صفحه‌ای (The 1 - page marketing plan) و  ابزار، به شما کمک می‌کند تا با سریع‌ترین و راحت‌ترین روش، یک برنامه بازاریابی مناسب و کاربردی برای رشد پایدار کسب‌و‌کارتان ایجاد نمایید.

گزیده کتاب برنامه بازاریابی در یک صفحه

بسیاری از کسب‌و‌کارهای کوچک دقیقا نمی‌دانند برند چیست. اگر در اینترنت جستجو کنید به تعریف‌های متفاوتی از این دست می‌رسید: «رابطه‌ی احساسی و روانی شما با مشتریان‌تان.»
«نوعی محصول که توسط یک شرکت مشخص با نامی مشخص تولید شده است.» «اسم، اصطلاحات، طراحی، نماد یا هر ویژگی دیگری که شما را از سایر فروشنده‌ها متمایز کند.» «ایده یا تصویری از یک محصول مشخص که مصرف کننده با آن ارتباط برقرار می‌کند و آن ایده یا تصویر را با اسم، لوگو، شعار یا طراحی شرکت مالک آن محصول می‌شناسد.»

تمام این‌ها پاسخ‌های جزئی هستند. تعریف من از برند این است: یک برند شخصیت یک کسب‌و‌کار است. در واقع می‌توانید واژه‌ی قابل فهم شخصیت را جایگزین برند کنید. با این کار، فورا معنای آن مشخص می‌شود.
کسب‌و‌کارتان را یک فرد در نظر بگیرید. چه ویژگی‌هایی شخصیت آن را می‌سازد؟
- اسمش چیست؟
- چه می‌پوشد؟ (طراحی برند)
- چطور ارتباط برقرار می‌کند؟ (جایگاه برند)
- ارزش‌های اصلی آن کدامند و از چه چیزهایی دفاع می‌کند؟ (ارزش ویژه‌ی برند)
- با چه کسی همکاری می‌کند؟ (بازار هدف)
- معروف است؟ (آگاهی از برند)
این شخصیت، بسته به نوع کسب‌و‌کار به طور قابل توجهی متغیر است. تویوتا و رولز رویس، هر دو محصولاتی با کارایی مشابه تولید می‌کنند اما پاسخ‌شان به سوالات بالا کاملا متفاوت است.

 
صفحات کتاب :
268
کنگره :
HF5415‏‫‭‏‫‬‮‭
دیویی :
658/8
کتابشناسی ملی :
6111969
شابک :
978-622-698910-7
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه برنامه بازاریابی در یک صفحه