نظر شما چیست؟

 معرفی کتاب ارتباط موثر؛ به زبان آدمیزاد

کتاب ارتباط مؤثر به زبان آدمیزاد به قلم مارتی برونستاین به شما می‌آموزد چگونه در محیط کار منظور خود را بیان کنید و تعاملاتی ثمربخش با رؤسا و همکارانتان داشته باشید. اغلب اوقات به کار بردن دانش و مهارتتان در کار، بخش آسان کار است، اما بخش دشوار آن همکاری مؤثر با دیگران است.

 این راهنمای سودمند به شما در برقراری تعاملات شخصی مؤثر یاری می‌رساند، حتی به هنگام حل و فصل کشمکش‌ها، مواجهه با مشتریان و یا ارائه‌ی سخنرانی‌های دشوار. چه مدیرعامل یک شرکت مهم باشید و چه یک تاجر خرده‌پا یا مدیر یک تیم، برقراری روابط مؤثر و شفاف در موفقیت شما نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.

موضوع کتاب ارتباط موثر؛ به زبان آدمیزاد

کتاب ارتباط موثر شما را با توصیه‌ها و ابزارهایی تجهیز می‌کند که می‌توانید آن‌ها را برای مواجهه با چالش‌های ارتباطی و دستیابی به نتایج مطلوب به کار گیرید. برای مثال:

•    حرف خود را به درستی به گوش دیگران برسانید.

•    مشکلات و کشمکش‌ها را حل‌وفصل کنید.

•    صرف‌نظر از سبک ارتباط دیگران، به منظور واقعی آن‌ها پی ببرید.

•    نیازهای مشتریان را برآورده کنید.

•    برای انجام کارها، با دیگران همکاری کنید.

•    پیشنهادهایی مطرح کنید که توجه دیگران را جلب کند.

•    استخدام کنید و استخدام شوید.

•    از ایمیل استفاده‌ی موثرتری کنید.

در این کتاب با شیوه‌های مفیدی برای بهبود تعاملات خود با دیگران آشنا می‌شوید؛ برخی از این شیوه‌ها عبارتنداز گوش دادن فعالانه و سخن قاطعانه گفتن.

درباره نویسنده کتاب
ارتباط موثر؛ به زبان آدمیزاد

مارتی برونستاین مدیر گروه راه‌حل‌های کاربردی، شرکتی مشاوره‌ای و آموزشی واقع در سان‌فرانسیسکو است که تخصص آن در مدیریت و تاثیربخشی سازمانی است. برخی از فعالیت‌های مشاوره‌ای او عبارتنداز: ارائه‌ی آموزش تک‌نفره به مدیران و مدیران ارشد، ارائه‌ی مشاوره به گروه‌هایی که قصد دارند تیم‌های موفقی تشکیل دهند و راهنمایی سازمان‌هایی که در صدد حصول عملکرد بالا و نگهداری کارکنان خود هستند. برنامه‌های آموزشی او بر موضوعات مدیریتی و مسائل مربوط به پرورش کارکنان متمرکز است، از جمله: رهبری، توسعه‌ی تیم، خدمات مشتری و روابط موثر. مارتی در سمت‌های مشاور، سخنران و مربی از سال 1991 تا کنون در سازمان‌های مختلفی از قبیل سازمان‌های پیشرفته‌ی تکنولوژیکی، سازمان‌های دولتی و یا غیرانتفاعی فعالیت داشته است. او دارای مدرک کارشناسی در رشته‌های آموزش و تاریخ و کارشناسی ارشد در رشته‌ی روابط صنعتی است. او پیش از آغاز فعالیت مشاوره‌ای خود به مدت چند سال در سمت مدیر منابع انسانی مشغول به کار بود.

او همچنین نویسنده‌ی مشترک کتاب «تمهیداتی برای استخدام به شیوه‌ای موثر: رویکردی مبتنی بر بازاریابی» و نویسنده‌ی کتاب «مواجهه با کارمندان بدقلق: حل‌ و فصل مشکلات مربوط به عملکرد» می‌باشد. مارتی همچنین در سال 2000 کتاب «هدایت و نظارت به زبان آدمیزاد» را به رشته‌ی تحریر درآورد.

گزیده کتاب ارتباط موثر به زبان آدمیزاد

در کتاب ارتباط موثر؛ شما با مفهوم و نحوه‌ی برقراری ارتباط موثر آشنا می‌شوید. در بخش‌های کتاب به ترتیب مواردی که در زیر آمده است، مرور می‌شوند:

بخش 1- برقراری ارتباط به شیوه‌ای موفقیت‌آمیز

این بخش به بررسی چهار شیوه‌ای پرداخته است که افراد از طریق آن‌ها منظور خود را بیان می‌کنند و چهار شیوه‌ای که می‌توانند به وسیله‌ی آن به سخنان دیگران، گوش دهند. همچنین شما با رفتارهایی که افراد در هر یک از این شیوه‌ها به نمایش می‌گذارند، آشنا خواهید شد که بسیاری از این رفتارها ناشی از عادت‌های قدیمی‌ می‌باشند. در این بخش موثرترین شیوه‌ها‌ی سخن گفتن و گوش دادن معرفی می‌شوند.

بخش 2- به کار بردن شیوه‌ی گوش دادن فعالانه

این بخش، درباره‌ی شیوه‌ی گوش دادن فعالانه، نحوه‌ی انجام و کاربرد موثر آن مواردی کاربردی را به تفصیل بیان کرده است. شما در این بخش می‌آموزید که چگونه می‌توانید به بهترین شکل سخنان فرد مقابلتان را گوش و به خوبی آن را درک کنید و همچنین با موانع گوش دادن موثر آشنا خواهید شد.

بخش 3- سخن گفتن قاطعانه

شما در این بخش می‌آموزید که چگونه پیام‌های خود را به شیوه‌ای قاطعانه بیان کنید و بر نحوه‌ی ارائه‌ی آن تمرکز بیشتری داشته باشید. همچنین با ابزارهای غیرکلامی این شیوه آشنا می‌شوید و توصیه‌هایی برای بهبود محتوای پیامتان دریافت می‌کنید و نیز می‌آموزید که چگونه از زبان به منظور انتقال مثبت و قدرتمند پیامتان بهره ببرید. در نهایت شیوه‌های جدیدی برای منسجم کردن گفتارتان می‌آموزید تا شنونده بتواند پیام شما را به خوبی درک کرده و به شیوه‌ی مثبتی دریافت کند.

بخش 4- حل‌وفصل کشمکش به گونه‌ای سازنده

کشمکش و اختلاف نظر در تمامی محیط‌های کاری وجود دارد، اما حل‌وفصل آن به شیوه‌ای سازنده، کار چندان آسانی نیست. در این فصل ابزار و الگوهایی ارائه می‌شود که به شما بسیار کمک خواهند کرد. همچنین با رویکردی قاطعانه در برقراری روابط کاری آشنا خواهید شد که عبارت است از رفتار همواره احترام‌آمیز که موجب برقراری روابطی موثر می‌شود.

بخش 5- مواجهه با چالش‌های ارتباطی

در این فصل با چالش‌های متداول در محیط کار آشنا می‌شوید و می‌آموزید که چگونه هنگام روبه‌رو شدن با آن‌ها از ابزار گوش دادن فعالانه و سخن گفتن قاطعانه بهره ببرید. همچنین توصیه‌هایی برای موفقیت در مصاحبه، هم در نقش مصاحبه‌کننده و هم در نقش مصاحبه‌شونده ارائه می‌شود. در پایان نیز مطالبی درباره‌ی آموزش کارمندان، برگزاری جلسات و مدیریت روابط بالادستی و برقراری روابط با افراد دیگر درون سازمان بیان می‌شود.

بخش 6- ده‌تایی‌ها

در این بخش توصیه‌ها و پیشنهادهایی برای موقعیت‌های ارتباطی خاص ارائه می‌شود و شما می‌آموزید که چگونه ارتباط‌های تلفنی موفقی داشته باشید و چگونه در کار گروهی موفق شوید. همچنین با ده عملی که موجب می‌شوند در ارتباط‌های بازرگانی اعتبار بیشتری کسب کنید، آشنا می‌شوید.



صفحات کتاب :
391
کنگره :
BF637‭ /‮الف‬4‮‏‫‬‭ب4 1393
دیویی :
153/6
کتابشناسی ملی :
3194958
شابک :
978-964-408-301-3
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه ارتباط موثر؛ به زبان آدمیزاد