نظر شما چیست؟

معرفی کتاب راهنمای کارآفرینان

کتاب صوتی راهنمای کارآفرینان: هدایت گام‌به‌گام برای ساختن شرکتی موفق اثری مشترک از «استیو بلنک»؛ کارآفرین سریالی و بنیان‌گذار مفهوم توسعه مشتری و «باب دورف»؛ نویسنده و مرد شماره دو کارآفرینی سریالی جهان است. از نظر بسیاری از کارشناسان، کتاب صوتی راهنمای کارآفرینان یکی از بهترین کتاب‌های راهنمای مرجع به شمار می‌رود و برای درک بهتر مطالب کتاب توصیه شده که آهسته و پیوسته مطالعه شود.

از آنجایی که توسعه و پیشرفت هر کسب ‌و کاری به مشتریان دایمی آن وابسته است؛ بنابراین هر کارآفرینی به یک راهنما برای فرآیند توسعه مشتری‌های خود نیاز دارد، کتاب صوتی راهنمای کارآفرینان منبع خوبی است که توسعه مشتری را به شکلی عملی به مخاطبان خود می‌آموزد. کتاب صوتی راهنمای کارآفرینان یکی از کتاب‌های پرفروش شناخته می‌شود که تا به امروز به بیش از 18 زبان زنده دنیا ترجمه شده است. این کتاب به عنوان مرجعی برای کلیه سرمایه‌گذاران، موسسان کسب ‌و کارهای نوپا و کارآفرینان به شمار می‌رود. کتاب مذکور از تجربه ده‌ساله در خصوص آموزه‌های چگونگی موفقیت استارتاپ‌ها و کسب ‌و کارهای موفق حاصل شده است.

گزیده کتاب راهنمای کارآفرینان

ظهور شرکت‌های نوپا در زمینه فناوری‌های نوین به ویژه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، پارادایم جدیدی در عرصه کسب ‌و کار در سطح جهانی مطرح کرده است و دامنه اثرگذاری آن در اقتصاد ملی و توسعه اقتصادی کشورهای پیشرفته دنیا روز به روز در حال گسترش می‌باشد.

این پدیده نوین فضای متعارف و مرسوم حاکم بر کسب‌وکار و تجارت را نیز دست‌خوش تحول نموده و یک زیست‌بوم جدیدی از کارآفرینی را به نمایش گذاشته است. مهم‌ترین وجه تمایز شرکت‌های نوپا با الگوهای قبلی کسب ‌و کار، اشتیاق ملموس نخبگان دانشگاهی، دانشجویان و جوانان خلاق دارای روحیه نوآوری است که در یک فضای رقابتی، ایده خلاقانه خود را به طور مستمر و با سرعت و دقت بالا به قضاوت متخصصان گذاشته و در کم‌ترین زمان ممکن آن‌ها را تبدیل به کسب ‌و کارهای سودآور می‌کند.

این پدیده در کشور ما نیز در حال گسترش بوده و امروزه شاهد تکاپو و اجرای طرح‌ها، برنامه‌ها و رویدادهای متنوع کارآفرینی در دانشگاه‌های کشور هستیم. از دل این رویداد، ایده‌های مختلفی توسط دانشجویان خلاق و نوآور ارائه می‌شود که در یک ساختار شبکه‌ای حمایتی به سمت کسب‌وکار دانش‌بنیان و نوپا هدایت می‌شوند.

کارآفرینان موفق از روش مهندسی چابک و توسعه مشتری برای طراحی، آزمودن و یافتن مدل کسب‌وکار بهره می‌برند تا به این ترتیب ندانسته‌های خود را به شناختی درست از کسب‌وکار بدل کنند. آنان همچنین چشم‌انداز اولیه کسب‌وکار خود را مجموعه‌ای از فرضیه‌های آزمایش ‌نشده می‌دانند که نیازمند اثبات از سوی مشتری است.

درباره نویسنده کتاب راهنمای کارآفرینان

استیو بلنک؛ کارآفرین سریالی، نویسنده و استاد دانشگاه انگلیسی در سال 1953 چشم به جهان گشود. عمده شهرت وی به توسعه مفاهیمی در خصوص کارآفرینی مانند مفهوم توسعه مشتری بازمی‌گردد؛ و چیزی حدود سی سال از عمر خود را در زمینه صنایع صرف نموده است. به طور کلی استیو بلنک در بوجود آمدن هشت استارت آپ نقش داشته است. از جمله معروف‌ترین آثار این نویسنده می‌توان به همه‌ی آن‌ها که پرسه می‌زنند گم نشده‌اند، چهار گام تا تجلی و... اشاره نمود.

سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
465
کنگره :
‏‫‭HD62/5‭/ب85ر2 1395‬
دیویی :
‏‫‭658/11
کتابشناسی ملی :
4104352
شابک :
978-600-102-847-2

کتاب های مشابه راهنمای کارآفرینان