نظر شما چیست؟

معرفی کتاب رازهایی درباره زنان

کتاب رازهایی درباره زنان دعوتی است از مردها که زن‌ها را به گونه‌ای جدید ـ آن گونه که هرگز قبلا تجربه نکرده‌اند ـ ببینند و درک کنند.» «رازهایی درباره زنان» نوشته دکتر باربارا دی انجلیس(-۱۹۵۱)، نویسنده آمریکایی و مشاور خانواده است. موضوع محوری این کتاب بیان عوامل سرد مزاجی جنسی زن‌هاست. این کتاب مسائلی درباره عشق و روابط جنسی می‌گوید که هر مرد و زنی باید آن‌ها را بدانند. کتاب «رازهایی درباره زن‌ها» پاسخ باربارا دی انجلیس به درخواست‌های مکرر زنانی است که از اینکه همسرانشان نیازهای ساده آن‌ها را نمی‌دانند رنجیده خاطرند. زنانی که معتقدند همسرانشان با انجام کارهای کوچک اما خاص و به کار بردن برخی عبارات محبت‌آمیز می‌توانند تغییری عظیم را در زندگی‌شان ایجاد کنند.

 زنانی که چون در جواب نیازهای روزمره‌شان پاسخ نگرفته‌اند، معضلات بزرگی را در زندگی تجربه می‌کنند. این کتاب شامل تمامی چیزهایی است که زن‌ها آرزو دارند که ای کاش مردها می‌دانستند. ظرف بیست و پنج سال گذشتهٔ زندگی‌اش، دی انجلیس با ده‌ها هزار زن کار کرده و به نیازهای برآورده نشده آن‌ها گوش فرا داده‌ است. همچنین با ده‌ها هزار مرد نیز کار کرده و به گفته‌ها، عقاید و باورهای آن‌ها درباره عشق، روابط جنسی و صمیمیت گوش فراداده و متوجه شده‌است که آنان نیز تا چه اندازه از زن‌ها متعجب و حیرت زده‌اند.

 او آموخته است که خواسته‌ها و نیازهای مردها را برای زن‌ها ترجمه کند. حال در این کتاب احساسات، خواسته‌ها و نیازهای زنان را برای مردها ترجمه کرده‌است. این کتاب فقط برای این نوشته نشده است که به مردها در این زمینه کمک کند، این کتاب دعوتی است از شما زن‌ها که خودتان را بهتر بشناسید. چرا که سرانجام خود شما نیز به درستی تمامی احساسات خود را به خوبی درک نمی‌کنید. دلایل رفتارها و واکنش‌های خود را نمی‌فهمید، و نمی‌دانید چرا چنین نیازهایی را دارید و چرا نمی‌توانید به راحتی این بخش‌های وجودی خود را به مردهای زندگی‌تان ابراز کنید.

عشق از دیدگاه خانم‌ها و آقایان متفاوت است. عشق برای خانم‌ها، واقعیتی همیشگی و ثابت است که هیچ‌گاه به کلی محو نمی‌شود. از طرف دیگر، عشق برای آقایان تفکیک‌شده و قراردادی است. خانم‌ها خود را در آگاهی از عشق قرار نمی‌دهند و زمانی که این حالت را بیان کنند یا نکنند، در این حالت قراردارند؛ اما آقایان به طور آگاهانه خود را در این حالت قرار می‌دهند و به طور کلی خانم‌ها خود را بر مبنای میزان موفقیت در عشق در روابط عاشقانه ارزش‌گذاری می‌کنند، در حالیکه آقایان خود را بر مبنای میزان موفقیت‌های زندگی و دستاوردها ارزش‌گذاری می‌نمایند.

گزیده کتاب رازهایی درباره زنان

زمانی که آقای نیش و کنایه هر چه بیشتر همه‌چیز را به تمسخر بگیرد، شما جدی‌تر می‌شوید و هر زمان که سعی دارید با او گفت و گو کنید، مجبور به دفاع از خود هستید، زیرا او در بی‌اهمیت جلوه دادن سخنان شما استاد است. در ارتباط با مرد نیش و کنایه زن احساس می‌کند که به او بی‌احترامی شده است و اگر چه او این کار را به شیوه‌ای جالب و سرگرم کننده انجام می‌دهد، کارهای طعنه‌آمیز او حاوی این مطلب است که شما بیش از اندازه حساس و عاطفی هستید و نباید احساسات شما را جدی گرفت...

صفحات کتاب :
359
کنگره :
‏‫‭HQ801‏‫‭/د9آ8 1392
دیویی :
‏‫‭‭‭306/7‬
کتابشناسی ملی :
3364253
شابک :
978-600-215-040-0
سال نشر :
1392

کتاب های مشابه رازهایی درباره زنان