نظر شما چیست؟

معرفی کتاب رازهایی درباره مردان

کتاب صوتی «رازهایی درباره‌ی مردان اثر نویسنده و سخنران سرشناس آمریکایی، خانم «باربارا دی آنجلیس» است. مهم‌ترین هدف این کتاب، علاوه بر درک بهتر و بیشتر زنان از مردان، درک بهتر آنان از خودشان می‌باشد. درسرتاسر کتاب رازهایی درباره مردان، توصیه‌ها و تمرین‌هایی ارائه شده است که در هرچه قدرتمند کردن زنان وتحکیم روابط‌شان با مردان گنجانده شده است، بنابراین تمامی ابزارها و تکنیک‌های ارائه شده در این کتاب را به کار ببندبد، چرا که همگی آن‌ها موثر هستند. تمرین‌های این کتاب از طریق نویسنده تاکنون با هزاران زن در میان گذاشته شده است.

خلاصه‌ای از کتاب صوتی رازهایی درباره‌ی مردان

شما در این کتاب می‌آموزید که اغلب مرد بودن به معنای پنهان کردن احساسات، تمایل به پیروزی در رقابت‌ها، نبرد با دنیای خشن و زمخت بیرونی، حفظ بقاء، داشتن استقلال شخصی و با کنترل بودن است. مردها توسط عاداتی کنترل می‌شوند که از نسل‌های قبل به آن‌ها منتقل شده است. مردان را والدین و اجتماع شرطی کرده‌اند؛ بدین معنی که ارزش‌هایی را به آنان آموزش داده‌اند که نهایتا آن‌ها را از صمیمیت و نزدیکی دور می‌کنند. مردها تصمیم گرفته‌اند که افرادی واقعی باشند، آن‌گونه که اجتماع به آن‌ها آموخته یک مرد خصوصیات و ویژگی‌هایی از خود بروز می‌دهد که انتخاب کرده است. بنابراین داشتن برخی ویژگی‌ها، تجربه‌ی صمیمیت واقعی با زنی که به او عشق می‌ورزد را ناممکن می‌سازد. 


چرا مردها احساس می‌کنند همیشه باید حق با آن‌ها باشد؟

  به منظور درک این معما در مورد مردان، می‌بایست به شرایط تعلیم و تربیت آن‌هادر دوران کودکی نگاهی بیاندازیم. مردها این‌گونه آموزش دیده‌اند که دنیای بیرون راتحت کنترل کامل خود داشته باشند و همیشه به موقعیتی خاص دست پیدا کنند و در عوض به دنیای درونی خود که شامل افکار و احساساتشان می‌باشد، کمتر توجه نشان دهند. به پسربچه‌های کوچک گفته شده ارزش آن‌ها به کارهایی است که انجام می‌دهند و همچنین موفقیت‌هایی است که به دست می‌آورند.

حتی در بازی‌ها و ورزش‌ها که به طور سنتی مخصوص مردان می‌باشد، در همگی آن‌ها نوعی رسیدن و دست‌یابی به موفقیت نهفته است. مدل‌های ساختمان‌سازی، لگوی ماشین و هواپیما در تمامی بازی‌های کودکی مردان، نوعی فعالیت و اجرای قابل لمس است که بر همین اساس وقتی آن‌ها پسربچه‌هایی کوچک هستند،به این نتیچه می‌رسند که برای اینکه پسرهای خوبی باشند، باید کارها را درست انجام دهند.

آن‌ها بزرگ می‌شوند و اعتمادبه‌نفسشان را بر اساس موفقیت‌هایشان قرار می‌دهند. همواره یکی از بزرگترین شکایات مردها از زن‌ها این است که می‌گویند احساس می‌کنم همسرم مرا قبول ندارد، اما شما باید وانمود کنید که خیلی هم او را قبول دارید و توانایی‌هایش را تحسین می‌کنید. ممکن است همسرتان در مواردی به تایید و تحسین احتیاج داشته باشد که شما آن را بسیار بدیهی و عادی بپندارید. بنابراین دانستن برخی ویژگی‌ها شما را نسبت به این مورد آگاه می‌سازد و کمک می‌کند تا بهترین عکس‌العمل‌را از خود بروز دهید.

از دیگر ویژگی‌های مردان این است که هنگامی بهتر ارتباط برقرار می‌کنند که بتوانند روی مکالمه‌ی خود با شما تمرکز کنند. در سرتاسر  کتاب رازهایی در باره مردان شما شاهد این موضوع خواهید بود که چگونه مردها هدف‌دارتر هستند. آن‌ها هنگامی احساس و عملکرد بهتری دارند که از قبل حدود و ثغور مکالمه را بشناسند و اطلاعاتی کافی در دست داشته باشند. به این ترتیب احساس می‌کنند که روی هر مورد رفتاری کنترل کافی دارند، به همین دلیل نیازمندند تا به هنگام صحبت و گفت‌وگو با شما تمرکز کافی داشته باشند، آنان دوست دارند بدانند هدف از این صحبت چیست و این‌ باعث می‌شود هنگامی که با شما صحبت می‌کنند، بدانند که چه کار می‌کنند.


مردها نیاز دارند تا احساس کنند همه‌جا رئیس هستند و مسئولیت کارها و تصمیم‌گیری‌ها با آن‌هاست. هنگامی که شما به عنوان همسر راه‌حلی برای مشکلی پیشنهاد می‌کنید که ممکن است با آن موافق باشند، بخشی از آن‌ها احساس می‌کنند شما رئیس هستید و این‌که قدرت و تسلط بیشتر در رابطه با شماست. این یکی از غرایز عمده در مردان محسوب می‌شود، اما در عین حال آن را با اصرار تمام انکار می‌کنند.

مردها دوست دارند احساس استقلال کرده و خودشان کارها را انجام دهند. این به آن نیاز غریزی پسربچه‌ها که استقلال خویش را جدا از مادرشان تعریف می‌کنند، برمی‌گردد. پسربچه‌ها معمولا می‌گویند: «نه مامان، بذار خودم بند کفش‌هامو ببندم، خودم می‌تونم.» هنگامی که مردی احساس کند به او کمک کرده‌اید تا مسئله‌ای را حل کند، به طرزی پنهان احساس ضعف می‌کند.حائز اهمیت است که بدانید مردها عمدا به این شکل رفتار نمی‌کنند.

اما چگونه می‌توانیم در برابر این خصلت‌ها زنان قدرتمندی باشیم؟ تغییر از زنی که هستید به سمت آن که همواره رویای آن را در سر خود می‌پرورانید، سفر ساده‌ای نیست. این سفر به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد تا در نهایت از ترس به شهامت، از قربانی شدن به خودکفا بودن و از ضعیف بودن به قوی بودن بدل گردید و همواره بتوانید بهترین و کارآمدترین راهکارها را از خود نشان دهید.

موضوع کتاب رازهایی درباره‌ی مردان

کتاب پیش رو در 9 فصل نوشته شده است و هدف از نوشتن در مورد زنان و مردان در این کتاب و پرداختن به آن‌ها، این نیست که  بین این دو جنس فاصله انداخته شود، بلکه تنها هدف آن، این است که پل ارتباطی از درک و تفاهم متقابل بین آن‌ها ساخته شود. مطمئنا در حین شنیدن این کتاب، متوجه خواهید شد بعضی از ویژگی‌هایی را که مختص مردان تعریف شده است، زنان نیز از آنان برخوردارند و آن‌ها را از خود نشان می‌دهند. ممکن است تمامی مطالبی که در این کتاب آورده شده است، تمام و کمال با شما یا مرد زندگیتان جفت‌وجور نباشد. بنابراین از این تفاوت‌ها به عنوان بهانه‌ای برای بی‌اعتبار ساختن مطالب این کتاب استفاده نکنید و به خاطر داشته باشید که مطالب این کتاب را می‌توانید در رابطه با تمامی مردهای زندگیتان، مانند: پدر، برادر، همکار، دوستان و همچنین رئیس‌تان به کار ببندید.

معرفی باربارا دی آنجلیس

باربارا دی آنجلیس که در 4 مارس 1951 در فیلادلفیا متولد شده است، روان‌شناس و نویسنده‌ی آمریکایی در حوزه‌ی «توسعه‌ی مهارت‌های شخصی» می‌باشد. او دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌ی روانشناسی از دانشگاه سیرا و مدرک دکترای روانشناسی از دانشگاه کلمبیا پسیفیک می‌باشد. او بنیانگذار مرکز روابط و رشد شخصی لس آنجلس است که برای 12 سال، مدیر اجرایی آن نیز بود.خانم باربارا یکی از چهره‌های معروف و سرشناس تلویزیونی است که سخنرانی‌های انگیزشی او تاکنون میلیون‌ها نفر دنبال‌کننده داشته است.
وی تاکنون پانزده کتاب با عناوین مختلف تالیف کرده است که بیش از 8 میلیون نسخه از آن‌ها در سراسر جهان و به 20 زبان مختلف منتشر شده است. دکتر باربارا دی انجلس دریافت کننده‌ی بالاترین افتخار ازToastmasters International به عنوان برنده چکش طلایی 2007 و یکی از 5 زن دریافت‌کننده‌ی اینجایزه در 50 سال اخیر می‌باشد.

دیویی :
‏‫‭‭‬‭155/632
شابک :
‫‭9786006219097‬‬
سال نشر :
1392
صفحات کتاب :
320
کنگره :
HQ1090‏‫‭/‮الف‬8ر2

کتاب های مشابه رازهایی درباره مردان