نظر شما چیست؟

معرفی کتاب نیمار، پسری از برزیل

کتاب نیمار، پسری از برزیل آخرین کتاب از سه‌گانه‌ مایکل پارت است که سرگذشت نیمار داسیلوا سانتوس جونیور فوتبالیست اهل برزیل و عضو باشگاه فوتبال پاری سن ژرمن و تیم ملی فوتبال برزیل را روایت می‌کند. دو کتاب دیگر از این مجموعه پیش از این با نام‌های «قصه شگفت‌انگیز لئو مسی» و «رونالدو، ظهور یک برنده» نوشته شده بودند. 

این کتاب که در سال 2014 توسط انتشارات «جان بلک» منتشر شد، داستان واقعی زندگی ستاره فوتبال، نیمار جوان است که حالا یکی از بهترین مهاجمان فوتبال در دنیا می‌باشد؛ داستانی هیجان‌انگیز و عاطفی در مورد پدر و پسری که در برابر همه شانس‌ها، سفری را از آستانه فقر تا درخشیدن در سطح بین‌الملل از طریق عشق، اعتقاد و باور آغاز کردند. کتاب نیمار، پسری از برزیل به صورت دانای کل و از زاویه دید سوم شخص روایت می‌شود. این کتاب زندگی‌نامه و بیوگرافی دقیقی از بازیکن محبوب، نیمار جونیور است.

گزیده کتاب نیمار، پسری از برزیل

کمی بعد از پیوستن نیمار به تیم تازه تاسیس زیر ۱۳ ساله‌های باشگاه سانتوس در سال ۲۰۰۴، آنتونیو لیما دو سانتوس که همه او را لیما صدا می‌کردند، تصمیم به تشکیل تیم زیر ۱۵ ساله‌ها گرفته بود. لیما به عنوان مهاجم بیش از ۷۰۰ بازی برای سانتوس به میدان رفته بود. به عنوان مربی جدید سانتوس با زیتو مشورت کرد. آن ها باید ستاره‌هایشان را نگه می‌داشتند، که اصلی ترین‌شان نیمار بود. همه در باشگاه سانتوس می‌دانستند که نیمار می‌تواند در رده‌های سنی بالاتر بازی کند، همچنین دائما از باشگاه‌های سراسر دنیا پیشنهاد دریافت می‌کرد.

سانتوس باید نیمار را نگه می‌داشت و اجازه می‌داد تا رشد کرده و به تیم اصلی راه پیدا کند. نیمار خیلی راحت دوست پیدا می‌کرد. طولی نکشید که او و پائولو هنریکه گانسو بعد از پیوستن هافبک بلند قد از پایساندو به سانتوس در سال ۲۰۰۵ تبدیل به دوستان بسیار نزدیکی شدند. گانسو را پی اچ صدا می‌کردند. پی اچ زوج کاملی برای نیمار درون زمین بود و آن ها کنار یکدیگر بسیار درخشان بودند.

سال نشر :
1395
صفحات کتاب :
124
کنگره :
GV942/7
دیویی :
796/334092
کتابشناسی ملی :
5890405
شابک :
978-964-5948-82-3‬‬

کتاب های مشابه نیمار، پسری از برزیل