امتیاز
5 / 0.0
خرید چاپی
480,000
9%
ت 436,800
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب موج سوم

در کتاب موج سوم، آقای تافلر با زبان بسیار صریح بیان می کند که انسان در ابتدا در چه مرحله ای از نظر شغلی و سطح فکری قرار داشته و در این مسیر چه مراحلی را طی کرده و در حال حاضر در چه دوره ای به سر می برد. کتاب موج سوم، در بخشی آینده انسان و چگونگی کار آن در سال های آینده را نیز بیان نموده، که در حال حاضر نیز می توان بخش هایی که در این کتاب بیان شده را مشاهده نمود. کتاب صوتی موج سوم مخاطب خود را با سبک های مختلف زندگی نیز آشنا می کند. این کتاب باعث می شود تا نحوه پیدایش شغل های مختلف و مزایا و معایب آن‌ها را نیز بهتر متوجه شد.

تافلر در کتاب موج سوم توانسته به زیبایی هر چه تمام تر آینده جهان را به تصویر بکشد. او توانسته است به مخاطب خود چگونگی تغییر در شیوه زندگی، تجارت و ارتباطات را بر پایه نیاز های انسان و در چهارچوب فناوری ها را بیاموزد. کتاب صوتی موج سوم این توانایی را دارد که ذهن انسان را باز کرده، تا بتواند درک درستی از مشاغلی که در آینده برای انسان مفید بوده داشته باشد. زیرا با ورود به هر موجی یک سری مشاغل بوجود آمده و طبیعتا یک سری دیگر از مشاغل از بین رفته و یا بسیار کمرنگ می شوند.

درباره نویسنده کتاب موج سوم

الوین تافلر در 3 اکتبر 1928 متولد شده و در 27 ژوئن 2016 از دنیا رفته است. او نویسنده ای مشهور آمریکایی بود. او در خانواده ای لهستانی که به آمریکا مهاجرت کرده بود، متولد شد. او در سال 1946 وارد دانشگاه نیویورک شده و تحصیل در رشته ادبیات انگلیسی پرداخت. آقای تافلر یک آینده پژوه بزرگ بوده و بسیاری از کتاب هایی را که او نوشته نیز به همین موضوع ارتباط دارند.
وی آثار فاخر بسیار زیادی را از خود بجای گذاشته، که از بهترین و زیبا ترین آن‌ها می توان به کتاب های مصرف کنندگان فرهنگ، مدرسه در شهر، شوک آینده، آینده شناس، آموخ‍ت‍ن برای فردا: ن‍قش آی‍نده در ت‍ع‍لی‍م ت‍رب‍یت، آنسوی بحران، موج سوم، ورق های آینده، شرکت سازگار، یا پویایی‌های اجتماعی و «نظام بل»، تغییر ماهیت قدرت: دانش، ثروت و خشونت در آستانه قرن بیست و یکم، جنگ و پادجنگ (زنده ماندن در سپیده‌دم سده بیست و یکم)، به سوی تمدن جدید: سیاست در موج سوم، ثروت انقلابی (انقلاب در ثروت‌آفرینی) اشاره کرد.

گزیده کتاب موج سوم

در کتاب موج سوم آقای الوین تافلر اشاره می کند که عصر حاضر متعلق به افرادی است که با تکنولوژی و فناوری اطلاعات آشنایی داشته باشند. زیرا او معتقد است که در حال ورود به موج سوم می باشیم و دو موج یا عصر را پشت سر گذاشته ایم. موج اول را آقای تافلر موج کشاورزی نامیده است. در موج اول انسان ها اغلب به کار کشاورزی آن هم به عنوان رایت مشغول به کار بوده، درآمدی نداشته و فقط در قبال غذایی که از ارباب خود دریافت کرده شبانه روزی برای او کار می کرده، زمان کار زیاد و منفعت آن بسیار کم بوده است.

موج دومی که آقای تافلر به آن اشاره دارد، موج صنعتی بوده، در این دوره معمولا افراد به مدرسه رفته و علم های مختلفی می آموزند. افرادی که در این موج بزرگ شده اند، اغلب تمایل به کارهایی مانند کارمندی دارند. این مشاغل در مقایسه با مشاغل موج اول راحت تر بوده و حقوقی نیز به آن‌ها پرداخت می شود. از این رو معمولا افراد رضایت بیشتری دارند. موج سوم که مد نظر آقای تافلر بوده و معتقد است که در حال ورود به این موج هستیم، عصر تکنولوژی و فناوری اطلاعات می باشد. در این موج شغل هایی مانند بازاریابی و تجارت الکترونیک پررنگ می شود، که درآمد آن‌ها از کارمندی بیشتر بوده و نیاز به کار کمتری نسبت به کارمندی دارد.

دیویی :
303/4
کتابشناسی ملی :
5998975
شابک :
978-964-7443-49-4
سال نشر :
1398
صفحات کتاب :
674
کنگره :
HN17/5

کتاب های مشابه موج سوم