نظر شما چیست؟

معرفی کتاب فهم فلسفه

نویسنده در کتاب فهم فلسفه، فلسفه از زمان سودباورانی چون بنتام و استورات میل تا اگزیستانسیالیسم سارتر، دوبوا و کامو را ارائه می‌کند. دکتر پرایس به مدت ۳۵ سال به تدریس فلسفه در دانشگاه پرداخت و از همین رو احساس کرد که دانشجویانی که به صورت مقدماتی علاقه به یادگیری فلسفه دارند، با کمبود منبعی مناسب برای شناخت خطوط کلی تاریخ فلسفه مواجه هستند. این کتاب سه‌جلدی در تلاش است تا به سهم خود پوششی بر این کمبود باشد.

درباره نویسنده کتاب فهم فلسفه

خانم جون ا.پرایس دارای درجه‌ی دکتری فلسفه از دانشگاه ایالتی آریزونا و استاد ممتاز فلسفه و مطالعات دینی در کالج شهر مسا واقع در آریزوناست. او مدت سی‌وپنج سال در دوره‌ی لیسانس برای دانشجویان فلسفه تدریس کرده است.

گزیده کتاب فهم فلسفه

اگزیستانسیالیسم در پاریس فرانسه پس از جنگ جهانی دوم آغاز شد. هول و هراس جنگ عاملِ واکنش‌های اگزیستانسیال معاصر در فلسفه، هنر و ادبیات شد. جهان از مرگ حدود ۷۲ میلیون انسان، از جمله چند میلیون نفر در اردوگاه‌های مرگ نازی و استفاده از سلاح اتمی برای نخستین بار بهت‌زده بود. ژان پل سارتر، سیمون دوبوار و آلبر کامو در فرانسۀ تحت اشغال آلمان زندگی کردند و در نهضت مقاومت ضد نازی فرانسه شرکت داشتند و در مورد وحشت‌های نسل‌کشی نوشتند. 

این سه تن عمیقاً تحت تأثیر تجربیات خود در زمان جنگ قرار داشتند. تفکر اگزیستانسیال در کافه‌های فرانسه میان نماشنامه‌نویسان و رمان‌نویس‌ها و شاعران و موزیسین‌ها و هنرمندان و فیلسوفان پا گرفت. این مردان و زنان برای گفتگو در مورد مسائل جهان و تأثیر وقایع تاریخی بر زندگی مردم دور هم جمع می‌شدند. جنگ به‌ویژه تأثیری مخرب بر احساسات و آرمان‌های افراد داشت. فن‌آوری که به کمک انسان‌ها آمده بود به زودی چنان نیرویی برای خود فراهم آورد که مردم را وامی‌داشت آهنگ زندگی‌هایشان را با ضرب‌آهنگ ماشین‌ها میزان کنند.

صفحات کتاب :
208
کنگره :
B721‏‫‬‭‬‮‭/پ4ف9 1393
دیویی :
190
کتابشناسی ملی :
‎2‎1‎2‎8‎7‎1‎8
شابک :
‏‫‬‭‫978-964-334-326-2
سال نشر :
1393

کتاب های مشابه فهم فلسفه