امتیاز
5 / 0.0
خرید الکترونیکی (PDF)
مطالعه در اپلیکیشن فراکتاب
ت 28,000
نظر شما چیست؟

معرفی کتاب جهان‌بینی الهی ‌از ‌منظر‌ امام حسین (علیه السلام)

در کتاب جهان‌بینی الهی ‌از ‌منظر‌ امام حسین (علیه السلام) ابتدا فضیلت و شرافت سیدالشهدا (ع) بیان شده است. سپس به بررسی و تعریف انواع جهان‌بینی‌ها و بیان فلسفی جهان‌بینی الهی پرداخته و به خوشه‌هایی از بوستان اندیشه بلند سید و سالار شهیدان (ع) متبرک گردیده است. 

مباحثی که در طرح جهان‌بینی توحیدی و الهی مطرح می‌شود، پیرامون 4 مسأله مهم است: 1. توحید و جهان‌بینی توحیدی؛ 2. یگانگی و تلاش انسان برای وصول به این یگانگی؛ پرستش و عبادت عاشقانه مهم‌ترین مبحثی است که در این راستا مطرح می‌شود. 3. اعتقاد به قدر الهی و قضا و قدر الهی که درون‌مایه و نخ تسبیح تمام دعاهای مأثور از سیدالشهدا (ع) پیرامون این مسأله است و سبب رضایت و تسلیم می‌شود. 4. در انتها نیز مسأله معاد و مرگ‌اندیشی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

گزیده کتاب جهان‌بینی الهی ‌از ‌منظر‌ امام حسین (علیه السلام)

کسی که نابهنگام و در دل شب، در خانه مارا بزند تا او را نشناسیم هرگز در را باز نمی کنیم و یا تا ندانیم هوای شهری که قصد سفر به آن را داریم چگونه است، نمی دانیم چه لباسی با خود برداریم  ویا تا ندانیم مجلسی که به آن دعوت شده ایم مجلس عزا یا شادی است، نمی توانیم تصمیم بگیریم که چه لباسی بپوشیم! باید بدانیم به کجا میرویم تا وظیفه ما معلوم گردد. لذا نوع عقیده و جهان بینی ما بر رفتار و نوع انتخاب ما اثر می گذارد...

صفحات کتاب :
194
کنگره :
‭BP217‬
دیویی :
‭297/42‬
کتابشناسی ملی :
7393216
شابک :
978-622-97426-3-1
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه جهان بینی امام حسین (علیه السلام)