امتیاز
5 / 0.0
خرید چاپی
149,000
10%
ت 134,100
نظر شما چیست؟

کتاب کفش باز برای اولین بار در سال 2016 روانه بازار شد و در همان سال به‌عنوان بهترین کتاب مدیریتی سایت آمازون انتخاب شد. در همین سال  از نظر بیل گیتس و وارن بافت بهترین کتاب سال 2016 شد. همچنین در سال 2018 در دستۀ پرفروش‌ترین کتاب‌های تجاری نیویورک‌تایمز قرار گرفت.

معرفی کتاب کفش باز

در این کتاب فیل نایت، مؤسس برند نایکی، قصه پرماجرای پیروزی‌ها و شکست‌هایش را روایت می‌کند. نویسنده  صادقانه مسیر پر فراز و فرود کارآفرینی را با همه سختی‌هایش نشانتان می‌دهد.  شما در کتاب کفش باز از لحظه جرقه ایده نایکی تا تبدیل‌شدن آن به یک غول در دنیای تجارت، همراه فیل نایتِ باتجربه خواهید بود. 

خلاصه کتاب کفش باز

علاقۀ‌ فیل نایت به دویدن او را وادار می‌کرد هر روز قبل از دمیدن خورشید، در محبوب‌ترین خیابان شهرش بدود. در یکی از همین صبح‌ها فیل در سن بیست و چهارسالگی با این سؤال اساسی مواجه شد که از زندگی چه می‌خواهد؟ او در خیالاتش تصور می‌کرد روزنامه‌نگار یا سیاست‌مدار بزرگی شود؛ اما هیچ‌کدام از این‌ها فیل را راضی نمی‌کرد. او فقط دلش می‌خواست ورزشکار باشد. ورزشکار حرفه‌ای شدن یکی از آرزوهای فیل نایت بود؛ اما هرگز رنگ واقعیت به خود نگرفت. به قول خودش او در دویدن خوب بود؛ اما عالی نه. بعد از پذیرفتن این حقیقت او تصمیم گرفت شبیه ورزشکارها باشد. نویسنده دلش می‌خواست زندگی‌اش با دویدن و ورزش گره بخورد. از قبل هم تجربه دویدن با کفش‌های بی‌کیفیت و تاول پا او را همیشه آزار می‌داد. همین دغدغه شد ایده اصلی تأسیس برند نایکی.
شروع کرد به تحقیق درباره کفش‌های مخصوص دویدن. متوجه شد باکیفیت‌ترین کفش‌ها را ژاپنی‌ها تولید می‌کنند. نویسنده از پدرش 50 دلار قرض گرفت تا کفش‌های ژاپنی وارد کند. آن 50 دلار شد سرمایه اولیه شانزدهیمن برند برتر دنیا. فیل نایت در کتاب کفش باز روند تبدیل شدن  50 دلار به سرمایه 45 میلیارد دلاری‌ِ کنونی‌اش را روایت کرده است. نایت در این کتاب بر خلاف نمونه‌های مشابه صادقانه و بدون سانسور از مسیر تلاش‌هایش می‌گوید و حس  آزاردهندۀ برتری خودش از لحاظ هوش، خلاقیت و ... را به خواننده منتقل نمی‌کند. 
فیل از شکست‌های عجیب و غریبش در این کتاب گفته است؛ شکست‌هایی که شاید اگر برای هر کدام از ما پیش می‌آمد پا پس می‌کشیدیم. اما او جنگید، تلاش کرد. او در این کتاب روی مسیر پیچ‌وخم تلاشش نور انداخته تا نشانمان دهد رسیدن به آرزوها همین‌قدر سخت و همین‌قدر شیرین است. او می‌خواهد در این کتاب یادمان دهد که فقط انجامش دهیم (Just Do It). 

نویسنده کفش باز را بیشتر بشناسیم

فیلیپ همپسون نایت در فوریه 1938 به دنیا آمد. سال 1962 در رشته بازرگانی از دانشگاه استنفورد فارغ‌التحصیل شد. یکی از اثرگذارترین افراد در زندگی فیلیپ پدرش بود. پدرش با کارکردن فیل در دفتر روزنامه‌اش مخالفت کرد؛ زیرا می‌خواست او روی پای خودش بایستد. به همین دلیل نویسنده در روزنامه‌ای که رقیب روزنامۀ پدرش بود مشغول به کار شد. او هر روز مسیر 11 کیلومتری محل کار تا خانه را می‌دوید.
در سال 1962 ایدۀ وارد کردن کفش‌های ژاپنی را عملی می‌کند و دو سال بعد شرکت Blue Ribbon sports را راه‌اندازی می‌کندکه بعد‌ها به نایکی معروف شد. نایت اولین کفش‌هایش را در کنار پیست‌های دو میدانی به فروش می‌رساند. 
فیلیپ حالا در رده‌بندی ثروتمندترین افراد دنیا جایی برای خود دست‌وپا کرده است. او سالانه صدها میلیون دلار به دانشگاه‌های اورگان کمک می‌کند.  به دلیل کمک‌های بشردوستانه فیلیپ به انواع پروژه‌ها و بورسیه‌ها  به او لقب سخاوتمندترین فرد تاریخ اورگان را داده‌اند. نکته قابل‌توجه در زندگی فیلیپ نایت عرق او به زادگاهش یعنی اورگان است. 

کفش باز برای چه کسانی جذاب است؟

کفش باز در دسته کتاب‎های انگیزشی قرار می‌گیرد. اگر کسب‌وکاری دارید یا ایده‌ای توی ذهنتان است و می‌خواهید به درآمد برسید پیشنهاد می‌کنیم مطالعۀ این کتاب را بگذارید در اولویت. اگر آرزوی در سر دارید و این آرزو چراغی را گوشه ذهنتان روشن کرده این کتاب باز هم می‌تواند برایتان بسیار مفید باشد. زیرا با مطالعه آن یاد می‌گیرید چطور بعد از شکست‌ها بلند شوید و به مسیرتان ادامه دهید. اگر هم صرفاً به کتاب‎های خودزندگی‌نامه علاقه‌مند هستید، کفش باز قطعاً شما را راضی خواهد کرد. 

بهترین ترجمه کتاب کفش باز

مترجم‌ها و ناشرهای مختلف کتاب کفش باز ترجمه و چاپ کرده‌اند؛ اما ترجمه شورش بشیری و نشر میلکان یکی از بهترین ترجمه‌ها است. شورش بشیری این کتاب را روان و خوش‌خوان ترجمه کرده و به متن اصلی وفادار بوده است.

تعدادی از جملات کتاب کفش باز

دویدن کار دشواری‌ست. پرمشقت است. پرمخاطره است. دستاوردهای آن اندک است و هیچ تضمینی هم برای آن وجود ندارد. وقتی‌که به دور مسیری بیضی‌شکل یا در طول جاده‌ای خلوت می‌دوی، هیچ هدف حقیقی‌ای نداری. دست‌کم هدفی که آن همه تلاش را توجیه کند. خود فعالیت تبدیل به هدف می‌شود. مسئله فقط این نیست که خط پایانی وجود ندارد، نکته آن ‌جاست که خط پایان را خودت تعیین می‌کنی. هر لذت و بهره‌ای که از دویدن به دست آوردی باید آن را درون خودت بیابی. 
مسئله این است که چطور آن را بیان کنی و چطور به خودت بقبولانی. هر دونده‌ای این را می‌داند. کیلومترها می‌دوی و می‌دوی، بدون آن‌که واقعاً دلیلش را بدانی. به خودت می‌گویی به خاطر هدفی این کار را می‌کنی یا دنبال جمعیتی هستی؛ اما دلیل حقیقی دویدن تو آن است که جایگزین آن، یعنی ایستادن تو را تا سرحد مرگ می‌ترساند.

خرید کتاب کفش باز

شما در فروشگاه اینترنتی فراکتاب می‌توانید انواع کتاب‌ها را در نسخه چاپی، الکترونیکی و صوتی تهیه کنید. اگر سبد خریدتان به اندازه مشخصی برسد هزینه ارسال به سراسر ایران رایگان خواهد بود. برای تهیه نسخه چاپی کتاب کفش باز روی دکمه خرید لمس کنید تا در کمترین زمان ممکن، کتاب ارسال شده و به دستتان برسد.

خرید کتاب کفش باز 

مشخصات کتاب کفش باز در جدول زیر آورده شده است:

مشخصات
ناشر: میلکان
نویسنده: فیل نایت
مترجم: شورش بشیری
تعداد صفحه: 352
موضوع: خاطرات بنیان‌گذار نایکی
قالب: چاپی

 

صفحات کتاب :
352
کنگره :
‏‫‭HD9992‭‭‬‬‬‬
دیویی :
338/768876092
کتابشناسی ملی :
7353950
شابک :
978-600-7845-65-3
سال نشر :
1399

کتاب های مشابه کفش باز